Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stv til 150-160k


ZprMario

Anbefalte innlegg

Driver å lurer på å skaffe ny bil for tiden, får en god slump med penger i september, og kunne da tenkt å bytte inn Xsara'n. Prioritering er:

- Stasjonsvogn

- helst ca 2000 modell, i alle fall ikke eldre enn 99-98.

- bør være motor med litt futt i, i alle fall 1.8 hvis bensin. Men også interessert i TDi.

- pristak ca 160 000.

- helst ikke kjørt mer enn 120 000

- helst en bil som holder seg litt i pris.

 

Favorittene for tiden er

- Audi A4 Avantage (1.8T eller 1.9 TDi) Eksempel

- BMW 318i Touring Eksempel

- VW Passat (1.8i eller 1.9 TDi) Eksempel

- Volvo V70, eller muligens en nyere V40 Eksempel

- Alfa Romeo 156 Sportswagon (1.8 eller 1.9 JTD) Eksempel

 

Noen tips der? Har inntrykk av at Alfaen synker noe fortere i pris enn de andre, så er vel den jeg er mest tvilsom til, men samtidig den jeg synes har tøffest førermiljø, og virker å ha veldig morsomme kjøreegenskaper...

 

Var egentlig mest bestemt for Volvo V70 tidligere, virker som et trygt og godt kjøp, og enkelt å selge/få en del igjen for den dagen jeg evt. vil bytte igjen. Men samtidig er jeg veldig usikker på om det er bilen for meg, tar muligens mer drivstoff enn de andre, større bil osv. Er en gutt på 21 år, har ikke egen familie å drasse på enda, men hender ofte jeg har bruk for stv. pga frakt av utstyr o.l., hvis det gjør saken noe klarere...

 

VW Passat synes jeg også er fin, men er usikker på kvaliteten på de, har noen kjennskaper som støtt og stadig klager over kvaliteten på de bilene, men fortsatt er det en bil jeg liker. Innbiller meg at de har noen "mandagsbiler" som mange andre merker nok også har, men når så mange kjører rundt i disse, må de da gjøre noe riktig...

 

Noen som har noen innspill? Helst om bilene jeg listet opp, har forsåvidt bestemt meg for at det blir en av disse.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men Opel står jeg over. Astra har jeg aldri selv helt hatt sansen for, og når det først blir å bruke såpass mye på bil, så er det nok uaktuelt...

 

Er veldig usikker i grunn. Sett fra førermiljø-siden liker jeg Audi/BMW og VW godt, Volvo (spesielt V40, men også V70) synes jeg ikke appelerer like godt på den biten, V40 synes jeg er alvorlig grå, kjedelig og mye plastikk. V70 er bedre, men samtidig ikke helt "min" stil. Men det er vanskelig å plukke ut an favoritt blant de tre første nevnte også, må vel bare sjekke litt ut når de mest interessante dukker opp, og undersøke litt forsikringspriser i tillegg... Alfaen er vel det jeg anser som det mest "dristige" valget her og nå, foreløpig utelukker jeg den inntil videre...

 

Men hadde vært fint å fått noe tips fra folk som har hatt/eier disse bilene, og kan hjelpe meg litt på vei.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...