Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermkort...


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg kjøpte nettopp et nytt hovedkort (ASRock 939Dual-SATA2) og ny CPU (AMD Athlon 64 3700+), og installerte dette (fysisk) hos en dataforhandler. Vel hjemme installerte jeg Windows på nytt. Alt virket greit til jeg installerte driverne for mitt XFX nVidia geForce 6800 GS AGP.

 

Noen ganger henger installasjonsprosessen seg (blir bare svart skjerm), mens ved andre tilfeller gjør den seg ferdig. Likevel, etter å ha restartet maskinen, altså etter det som virket å være en vellykket installering, henger systemet seg akkurat i det øyeblikket pekeren dukker opp på skjermen. Dersom jeg starter i SAFE-MODE og fjerner driverne, starter Windows helt fint igjen. Jeg har prøvd driverne som kom med kortet da jeg kjøpte det (v.82 og noe) og de jeg har funnet ved nVidia (v. 91.31). Jeg ble fortalt, ved bestilling, at hovedkortet ville være komptibelt med grafikk-kortet, men er det slik? Hva annet kan det i såfall være?

 

Det virker egentlig som om de som satte i komponentene sammen for meg gjorde det på en korrekt måte. Dette 6800 GS kortet virket veldig godt på mitt gamle hovedkort fra EPoX, 8krai. Jeg begynner å bli frustrert og setter pris på hjelp... vær så snill... :-)

 

PS: Min PC er som følger...

 

AMD Athlon 64 3700+

ASRock 939Dual-sata2

Aspire 550W Chameleon Aluminium

Crucial 3200 512mb+1024mb

Win XP Home

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...