Joffer Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Etter at jeg tar ut CD/DVDer fra DVDspilleren min så henger navnet på CD/DVDen igjen (label). Har jeg f.eks. sett en DVD på PCen, og så tar ut plata og setter inn en spillCD så står det fortsatt filmnavnet i Windows Explorer. Dobbelklikker jeg da på stasjonen så starter Windows Media Player opp, fordi windows tror det er en film. Noen som aner hvordan jeg fikser dette? Selv uten en CD/DVD i stasjonen så står det en label i Windows Explorer.
Joffer Skrevet 31. august 2006 Forfatter Skrevet 31. august 2006 Ingen? Hmm Vel, selv fant jeg ihvertfall noe i registeret under: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons Kan sette DefaulLabel i hvert fall, men det løser egentlig ikke problemet...
TCi Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Prøv dette. Start -> kjør -> skriv inn regedit Naviger deg fram til : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Cdrom Dobbelklikk på AutoRun REG_DWORD nøkkelen og sett Value Data til 1 (1=på 0=av) Lukk Regedit og start maskinen på nytt
Joffer Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 Så når autorun er av så henger Labelen til CD/DVD igjen? Får prøve siden om jeg fortsatt er "irritert"
TCi Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Nei, det er en feil i XP. Vet ikke hvorfor. Uansett mener jeg den skal fungere
p@ge Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 jeg har det samme problem, med all slags cd'er. musikk, data og dvd. det eneste som hjelper fant jeg ut, er å rigtig avslutte programmet. ikke bare skifte cd, da henger de siste igjen. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå