Jump to content
Sign in to follow this  
Undertow

Xvid på dvd + meny til dvdspiller. Programvare?

Recommended Posts

Hallois godtfolk!

Jeg skal brenne ut endel .avi-filmer i xvid-format på dvd. Filene skal ikke konverteres. Jeg vil at det skal se pent ut på tv-skjermen og vil derfor lage en meny i tillegg.

Hva trenger jeg av programvare? Det beste hadde vært om det fantes et program som gjør alt i en smell.

Hallois godtfolk!

Jeg skal brenne ut endel .avi-filmer i xvid-format på dvd. Filene skal ikke konverteres. Jeg vil at det skal se pent ut på tv-skjermen og vil derfor lage en meny i tillegg.

Hva trenger jeg av programvare? Det beste hadde vært om det fantes et program som gjør alt i en smell.

6694776[/snapback]

Jeg er usikker om det er mulig å kopiere avi-filer til en DVD, og samtidig få tilgang til disse fra et meny-system.

Hvorfor ikke bruke Nero ver 6 eller 7, her har du et valg "Lag DVD-Video".

Ved å følge retledingen kan du importere videofiler, lage meny, konvertere til ifo/vob og til slutt brenne ut til DVD. Dette gjøres med Nero Viseon som er en del av programpakken, og integrert i NeroStartSmart.

Den største ulempen etter mitt syn er fleksibiliteten til å lage menyer, men som nybygynner er kanskje dette tilstrekkelig.

Personlig bruker jeg en rekke programmer til videoredigering.

Blant annet

TmpgEnc, Photoshop, DvdLab pro, Dvdremake, Numenu, DvdRebuild.

Problemet blir da at det blir veldig mange dvd'er å brenne ut, hvis jeg konverterer til ifo/vob altså. Isåfall kan jeg enkelt ordne det med Nero.

Men men, kanskje det bare blir å brenne filene uten noen meny.

Problemet blir da at det blir veldig mange dvd'er å brenne ut, hvis jeg konverterer til ifo/vob altså. Isåfall kan jeg enkelt ordne det med Nero.

Men men, kanskje det bare blir å brenne filene uten noen meny.

6695033[/snapback]

Jeg ser ikke helt at dette vil gi noe flere DVD enn det andre alternativet. På det meste har jeg laget DVD fra 12 avi/mpg filer med meny-system. Filene var i størrelsesorden 200 MB. I utgangspunktet ikke helt toppkvalitet noe som er forutsetning for et bra resultat.

Siden du har Nero, dersom du ikke allerede har gjort det, prøv å bygge opp en DVD med det antall avi-filer du ville brukt. Dette for å teste kvaliteten.

Mulig jeg er sveiseblind men hvor setter jeg ønsket størrelse/bitrate i nero vision? La til 11 filer og dvd'n ble vanvittig svær.

6695359[/snapback]

More- Video Options- DVD Video

Edited by jimmi