Gå til innhold

Spørsmål angående Apple MacBook 13"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal etter et år på "rompa" igang med studiene igjen, og føler derfor at behovet for en bærbar pc melder seg.

 

I første omgang er kravene jeg stiller følgende:

 

LITEN

Pen og se på

Lyssterk og fargeklar skjerm

Solid bygget

Støysvak

 

PCen skal brukes i tillegg til en stasjonær pc, slik at ting som ytelse og lagringsplass er ikke "viktig". De fleste bærbare pcer som innehaver en viss kvalitet har mer enn nok maskinkraft til og kunne kjøre programmer slik som firefox, office-serien, messenger og alt annet man skulle finne på og plundre med i skoletimene uansett. :)

Når det gjelder maskinvare er det viktig at den har innebygget både bluetooth og wlan(stort sett standard blandt de fleste pcer idag, men velger og skrive det).

 

 

Grunnen til at jeg har satt Apple MacBook 13" i topic, er fordi dette er en maskin jeg har sett på. Virker som en fin maskin til en grei pris. (ca 12 000 med litt ekstra minne og kraftigste prosessoren)

Lurer derfor på om det er noen her på forumet har noen erfaringer med denne maskinen, eventuellt noen som vet om noen gode subjektive av denne maskinen.

Tror jeg velger denne dersom det ikke kommer noen andre innvendinger, eveuellt noen negative kommentarer.

Kan jo også nevne at jeg brukt en Asus W5A som jeg har vært veldig fornøyd med, bortsett fra litt "lav" byggekvalitet, spesiellt i skjerm/lokk.

 

PS! Dersom jeg velger en Apple/Intel løsning blir med bootcamp og WinXP :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei. Har selv denne maskinen om en kun den med 1.83ghz prosessor, den fungerer alldeles utmerket, jeg bruker den like mye i os x som i bootcamp om dagen men når det er bootcamp er dette storstett fordi dama spiller wow på den og ytelsen i windows på wow er noe høyere enn den er i os x. Til alt annet bruker jeg os x, da jeg tross alt er mac-menneske men som sagt bootcamp fungerer alldeles utmerket

 

Mvh. Njáll

Lenke til kommentar
Hei. Har selv denne maskinen om en kun den med 1.83ghz prosessor, den fungerer alldeles utmerket, jeg bruker den like mye i os x som i bootcamp om dagen men når det er bootcamp er dette storstett fordi dama spiller wow på den og ytelsen i windows på wow er noe høyere enn den er i os x. Til alt annet bruker jeg os x, da jeg tross alt er mac-menneske men som sagt bootcamp fungerer alldeles utmerket

 

Mvh. Njáll

6753341[/snapback]

Hvordan er bootcamp? er det vanskelig å bruke?

Lenke til kommentar

Bootcamp er svært enkelt å installere. Det er nesten umulig å gjøre feil det er bare å starte assistenten så følger du anvisningene hele veien. Veldigh enkelt å bruke også, eneste du trenger å gjøre er å holde alt inne når du starter opp maskinen så velger du enten windows eller os x.

 

Hei. Har selv denne maskinen om en kun den med 1.83ghz prosessor, den fungerer alldeles utmerket, jeg bruker den like mye i os x som i bootcamp om dagen men når det er bootcamp er dette storstett fordi dama spiller wow på den og ytelsen i windows på wow er noe høyere enn den er i os x. Til alt annet bruker jeg os x, da jeg tross alt er mac-menneske men som sagt bootcamp fungerer alldeles utmerket

 

Mvh. Njáll

6753341[/snapback]

Hvordan er bootcamp? er det vanskelig å bruke?

6755983[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...