Gå til innhold

merkelig skjermproblem med bærbar


Anbefalte innlegg

denne posten skal egentlig være i bærbare datamaskiner. men siden jeg ikke kan poste dær av en eller merkelig grunn, må det bli hær.

 

 

jeg oppdaget ett merkeligt skjermproblem på min ACER Aspire 1410LMi forledendag. jeg dro ut strømkabeln, jeg skulle sette meg ned i en stol å surfe litt på internett. skjermen var ikke stilt helt rett, så jeg vippet litt på den, plutselig så svartna skjermen for 1sek å kom tilbake igjen. jeg satt å ekprimenterte litt for å finne ut hva det var. jeg fant ut at lysstyrken på skjermen falt. dette har også skjedd når jeg har i strømkabel.

 

vuderer å ta marskinen ned til butikken og klage.

 

 

hadde en toshiba en gang, den hadde ikke EN feil i hele dens brukstid.

Endret av hiddendepths
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
denne posten skal egentlig være i bærbare datamaskiner. men siden jeg ikke kan poste dær av en eller merkelig grunn, må det bli hær.

 

 

jeg oppdaget ett merkeligt skjermproblem på min ACER Aspire 1410LMi forledendag. jeg dro ut strømkabeln, jeg skulle sette meg ned i en stol å surfe litt på internett. skjermen var ikke stilt helt rett, så jeg vippet litt på den, plutselig så svartna skjermen for 1sek å kom tilbake igjen. jeg satt å ekprimenterte litt for å finne ut hva det var. jeg fant ut at lysstyrken på skjermen falt. dette har også skjedd når jeg har i strømkabel.

 

vuderer å ta marskinen ned til butikken og klage.

 

 

hadde en toshiba en gang, den hadde ikke EN feil i hele dens brukstid.

6692464[/snapback]

 

Dette skjedde med en ny HP laptop jeg fikk på jobben for noen år siden også. Det er sikkert bakgrunnsbelysningen som er deffekt. Du bør derfor ta den med til butikken og reklamere.

 

Dette kan skje med alle merker. Er det sånne problemer med laptop'en, skjer det ofte mens den fortsatt er ganske ny.

Lenke til kommentar

Du trenger nok ikke å klage.. Jeg har selv en Acer laptop (av typen Ferrari F4000) og jeg har lært av erfaring at når du kobler ut laderen, vil maskinen automatisk sette seg i et batteri-sparende modus. Det innebærer at lysstyrken på skjermen reduseres og en del andre applikasjoner stilles ned for å spare strøm. Det hender òg at skjermen blir svart i et kvart-sekund aka. blinker fort fra bilde til sort skjerm og tilbake til vanelig skjermbilde. Dette er helt naturlig, og skjer på de fleste acer maskiner som har aktivert denne auto-strømsparerfunksjonen. Så bare fortsett med surfing du, selv om dette skjer :thumbup:

 

Edit: Du kan eventuellt stille opp lysstyrken igjen om du synes den er for mørk... bare trykk (og hold inne) "Fn" tasten og deretter Høyre piltast. For hver gang du trykker på Høyre piltast (mens du holder inne "Fn") blir lysstyrken økt med ett hakk. Let there be light :idea:

Endret av MeltDown
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

TAKK TAKK :)

 

Dæven vart skræmt i dag, skulle bare surfe litt mens ungene så på tv, og der var jammen laptop omtreng køl svart!

 

Men så kom jeg på å lese her, og da fant jeg denne posten, selv om det var Fn knappen pluss f5 så virket det heelt topp.

 

Tusen takk MeltDown!

 

ps, dette er en jobb pc, så jeg ble litt skremt der ja ;)

 

mvh Molland

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...