Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bios starter ikke. Ett kontiunerlig pip.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

etter et lite uhell så ble jeg tvunget til og kjøpe nytt hovedkort, kasse, og psu.

Men altså, etter at jeg trykker power on starter vifter and slikt som det skal, men etter ca. 10 sekunder begynner det og pipe, og oppstarts prosessen stanser. Skjermen viser ingen tegn til engang og slå seg på. Det er ett langt kontiunerlig pip som ikke stanser før jeg slår av grøten.

Så tok jeg medfulgte usb led felsøkings-verktøyet i bruk, og prosessen endte med ett grønt lys som ifølge manualen oversettes til dette:

 

"Initializing Video Interface

This will start detecting CPU clock, checking type of video

onboard. Then, detect and initialize the video adapter."

 

Det er visst siste punktet før bios kobles inn. Uansett, det føles litt vagt den der beskrivelsen. Ved første øyekast skulle en tro det er grafikken som hadde streiket, men siden den også sjekker prosessoren...hvordan vet man?

 

Som sagt, gamle kassen fikk en solid deformering signert flyplass personell og hk døde. Og siden kasses var ganske håpløs (eldre skader også), og den hadde innbakt psu, så det ble nykjøp der og.

 

Grafikkkortet - Har fått ny vifte tidligere. Viften funker. Selve kortet og viften får grøt fra seperate kabler fra psu.

CPU - Har også byttet stock ribbe/vifte. Viften funker.

 

Noen ideer? Beklager for det lange inlegget, så frustrerende og få nye ting i posten og man kobler det sammen, gnir seg i hendene, smiler dumt og trykker på start kanppen og ting fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et pip som det betyr at det er noe som ikke er koblet til, koblet til feil eller at noe ikke helt koblet til.

Anbefaler deg å gå inn i maskina og sjekke at alt sitter helt på plass, skjermkort ordentlig dytta inn i slotten sin, alle vifter har strøm, RAM, harddisk, osv.

 

Men... Ta en titt på skjermkortet. Hvis det er ganske nytt vil jeg anbefale deg å se etter om den har tilkobla strømmen inn på kortet. (: Har du ATi kort, er det en liten 4-pins kontakt som må kobles til. nVidia bruker den store ( husker ikke hva den heter. =P ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...