Gå til innhold

DPH..


Gjest Slettet-f5936

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-f5936

Noen som har gått på DPH eller kjenner noen som har gått der? er intressert i litt info. Ikke web sida (dph.no) skulle gjerne hatt kontakt med noen som hadde gått der / går der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-f5936

jo! jeg lurte på:

 

hva lærer dere? er det intressante timer? hva kan man bli etter endte studier? hvordan er nith i forhold til it-akademiet? Tenker litt på å begynne på nith etter videregående, har et år igjen!

håper på seriøse svar!

Lenke til kommentar

Bare seriøs jeg....:smile:

Ja, NITH er VELDIg forskjellig fra IT-akademiet. Er ikke helt inni hva de driver med så jeg bør kanskje ikke si for mye. Mer sertifisering der.

NITH består av 5 fag (i utgangspunktet). Disse fagene bygges videre på for hvert år (3 år det det vanlige, diplomstudiet). Fagene er programmering (Java), Systemutvikling, TEK (Datamaskinens oppbyggning og virkemåte...nettverk/OS...TEORI, ikke mye praksis), Databaser og Prosjekt (gjøre en klar for prosjektjobbing i arbeidslivet).

Utdanningen er veldig mye rettet mot arbeidslivet. Man slipper matten (hvis man ikke velger ingeniør-linjen da), og det er ikke like "STRESS" som f.eks ingeniør på en vanlig høyskole. Dette er mest fordi man slipper realfagene (jeg sier slipper som jeg personlig liker dem IKKE, hehe). Derimot brukes mer tid på data-relaterte fag. Men for all del, det er ikke LITE stress. Man må jobbe masse for å få god karakter!

En annen forskjell jeg har merket meg til f.eks ingeniør-utdannelse på en vanlig høyskole (ikke at man må sammelnligne dem FOR mye) er at man ved NITH har FLERE fag innen hvert område. F.eks, NITH har...4/5 programmering fag gjennom hele utdannelsen. Ing. har 2. Dette betyr ikke at de lærer mindre, men det betyr at de ved NITH går roligere igjennom stoffet og at man dermed lettere klarer å "holde følge" (det er jo i bunn og grunn det man betaler for). Likt er det med de andre fagene også (vet ikke helt hvilke fag dette vil kunne sammenlignes med på en annen skole).

Fordeler med å gå der:

-roligere gjennom stoffet

-bedre lærere (kan diskuteres, men er det ikke gode nok kan studentene sørge for at de må gå)

-man jobber arbeidsrettet, ikke bare grønn teori som man ikke forstår hvordan man skal bruke i praksis.

-bra miljø (jeg liker meg ihvertfall)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

En grei skole men ikke vært så mye penger!!

 

Må betale for alt!

 

+++ at det er mange nerder som går der!!

 

_________________

 

Intel P4 1.9 GHZ

512 MB RAM (RD)

WD 40 GB HDD

WD 120 GB HDD

NVIDIA Geforce3 TI500

Creative SB 5.1 Live!

+++++

-------------------

Winxp / Red Hat 7.3

-------------------

Linje: 1024/512

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: engkje på 2002-08-06 18:21 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: engkje på 2002-08-06 18:21 ]

Lenke til kommentar

At det koster, ja! At det er mange nerder der...hmm...egentlig ikke. Ikke noe mer enn noen annen datalinje. Men noen er det vel..ser ikke noe galt i det. Spørs litt hva du legger i å være nerdete da, om det er utseende OG oppførsel, bare oppførsel, bare utseende :smile: Syns en skikkelig nerd som har PEILING med det han driver med er kult jeg. All ære til han (eller henne). Ok, nok om nerder...

 

Lagt til: Inkludert i prisen får man da en ganske omfattende software-pakke som iseg selv ville kostet 20-30 000kr (alt etter om det er studentlisenser eller vanlige, hvor en handler osv osv)

 

[ Denne Melding var redigert av: smetho på 2002-08-06 18:43 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...