Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, ingen signal.


Anbefalte innlegg

Akkuratt ferdig med å bygge pc'en min, rengjør til og med rommet mitt. Klar til å starte pc'en, alle vifter starter, høres ut som om hardisken booter, cr om starter og vifta på grafikkortet går.

 

Har prøvd begge DVI inngangene, strømmen på hk er på og pci-e strømkontakta er satt i.

 

Brukte antistatisk utstyr når jeg bygde, hadde den på hele tiden.

 

Dette er et ASUS P5W DH Deluxe, med Intel C2D E6600.

 

Kan det være CPU, Grafikkort eller RAM?

Eller er det HK som ikke passer med CPU, selv om det jeg har lest både i manual og på nett så står det at kortet har støtte for Dual Core 65 nm teknologi. Både vanlig og Extreme.

 

Så vidt jeg ser er alt koblet riktig. Men la også merke til at på RAM pakka mi sto det: "Skal benytte angrerett"

Så da har tydeligvis noen hatt RAM'en før meg. Og dette sto inne i pakka.

 

Har trolig mulighet til å ta med grafikkortet bort til søskenbarnet mitt og teste det der, men han har ikke støtte for DDR2.

Det er forøvrig et XFX Geforce 7900 GT 470M.

RAM type er Corsair, 2 Gb DDR2 PC6400.

 

All hjelp settes stor pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest litt på forumet så fant jeg ut at dte gjaldt strømmen som forsyner cpu og I/O panelet som var glemt.

 

Men tok ikke lang tid før det var et annet problem. Når den booter og jeg prøver å komme inn i BIOS der jeg kan sette opp boot til cd. Så står den bare og henger seg på "Detecting Drives".

 

Det samme skjer når jeg lar være å trykke på Del.

 

Noen som vet noe her? Noe annet jeg har glemt?

Det er 2 SATA disker. Den ene har OS installert, men den skal formateres og installeres på nytt, men når pc'en ikke komme forbi detecting drives er det lite å få gjort.

 

Tips? noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...