Gå til innhold

Har hugget servere, prisantydning på deler


Anbefalte innlegg

Er en stund siden jeg har rotet så mye med data men har nå endelig fått hugget noen gamle maskiner, og sitter med litt rester ;)

 

Desverre vet jeg ikke helt hva jeg får for alt sammen, mengden tatt i betraktning så vil jeg heller selge litt billig enn å bruke 2 uker for å bli kvitt hver ting.

Har kommet med noen prisantydninger her men de kan være helt sprø - kommentarer ønskes :)

 

Hovedkort + CPU + RAM comboer:

• Abit BE7-RAID, i845pe, socket478 LAN, RAID, LYD + Intel P4 2.53GHz med 1x512MB DDR-SDRAM (1250,-) Følger og med et Asus P4C800 Deluxe i875P kort her som jeg ikke har brukt/testet på 2 år her ;)

• Aopen, i815e, socket fcpga, VGA, LYD + Intel P3 ”Coppermine” 600MHz (100FSB) og 512MB PC133 CL2 RAM (500,-)

 

 

Harddisker (IDE):

• 14x Western 200GB/8MB (2000JB) (400,-/bud – kvantumsrabatt)

• 9x Western 120GB/8MB (1200JB) (200,-/bud – kvantumsrabatt)

• 2x Maxtor 200GB/8MB (Diamondmax 9) (350,-/bud – kvantumsrabatt)

• Maxtor 120GB/8MB (Diamondmax 9) (200,-)

• Seagate 120GB/2MB ”stillegående” (200,-)

 

 

Kontrollerkort (IDE):

• 2x Promise Ultra100TX (for 4 disker) (150,-)

• Highpoint RocketRAID404 (for 8 disker, flashet til RR454, RAID0/1/5) (300,-)

 

Harddisker (SCSI):

• 3x Western 9.1GB/10000rpm/U160 SCSI (150,-)

• Fujitsu 36GB/10000rpm/U160 SCSI (500,-)

 

Kontrollerkort (SCSI):

• Tekram DC-390U3W kontroller med terminert 68-pins LVD kabel og 50-pin kabel (750,-)

• Tekram DC-390U/F kontroller med 68-pin SE og 50-pin kabel (150,-)

• Initio U2W 68-pin LVD kontroller (med terminert LVD kabel) (250,-)

• Initio U2W 68-pin LVD kontroller (uten kabel) (100,-)

 

PCI kort:

• SB Live 5.1 (100,-)

• SB Live 5.1 Platinium med 5.25-brønnen, uten fjernkontroll ser det ut til ;) (300,-)

• SB Live 5.1 Platinium med 5.25-brønnen og fjernkontroll (400,-)

• 2x Intel PRO/1000, 1gbit nettverkskort (100,-)

 

 

Annet:

• LG 15" LCD skjerm (1 pixel-feil, grønn/hvit) (750,-)

• Gainward GF3 TI200 AGP, VGA, DVI, TV (200,-)

• Plextor 48/24/48A CDRW, svart (150,-)

• Plextor 40/12/40A CDRW, hvit (150,-)

• 3x Drevrammer med vifte (ha 3 disker i 2 CD-ROM brønner) (75,-)

• 2x 300W PSU’er (150,-)

• 2x Delta ~6000rpm 80mm kabinett vifter (50,-)

• Svarte Chieftec og I&S serverkabinetter (begge fra microplex). Har bilder, men disse er i ”dårlig forfatning” (dvs diverse modifikasjon). Nærmest gies bort i krs området dersom du henter og vil kjøpe noe annet i samme slengen

 

• Alle priserantydningene er pr stk, kvantrumsrabatt og lignende er aktuelt.

• Har MASSE tilbehør til alle typer ting, runde IDE kabler (45/90cm), MYE strømsplittere, thumbscrews etc som skal følge med disker/kontrollere.

 

Edit: Fant et ekstra skjermkort ;)

Endret av Dollar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du poste noen bilder av de to kabinettene?

6685288[/snapback]

Kamera ligger på skolen, skal prøve å få gjort det i kveld/morgen tidlig.

 

"Skadene" er alle med hensikt å bedre luftflyt i kassene, samt få dem til å svelge fler disker. Begge er nok for tunge til å være lønnsomme å sende, så de er for salg i kristiansandsområdet kunn.

Lenke til kommentar
Hver gang noen har prøvd seg på en salgsannonse på selve forumet har de fått tråden slettet og en advarsel  :whistle:

6687297[/snapback]

 

Det vet da alle, at det gjelder kun vanlige brukere... *ironi*

6687376[/snapback]

Vel, jeg har ikke mottat tilbakemeldinger av sorten jeg søkte - inkludert deres, men formålet her var å finne en brukt pris på ting og tang. Noe kan jeg estimere, utfra hva andre annonsører tar men hk/cpu/ram, annet og korta jeg selger er jeg totalt helt blank på. Har ikke tittet innom et bruktmarked e.l. siden AGP var kult :blush:

 

Tror og håper at loven stadig er ganske lik for oss alle men hvordan folk velger å svare på en tråd kan jeg ikke nødvendigvis forutse - og hadde jeg det gjort så hadde jeg bedt om en stivere pris på endel komponenter her, jeg er tross alt økonom og vil ikke hive penger ut av vinduet ;)

Lenke til kommentar

Takk for innspillene. Kommer til å revurdere pris på 200GB'ere samt "pakkene".

 

Dette er ikke et salgsforum og det var heller ikke intensjonen å selge "nå", men det gav (til slutt) en pekepin på priser og en positiv overraskelse med hensyn på faktisk etterspørsel etter brukt utstyr.

 

*

 

Så til dere som sendte PM, jeg kommer til å begynne å avertere det meste her mot slutten av neste uke, tipper jeg - så hold øye med bruktmarkedet da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...