Gå til innhold

Bytte ut MS Intellimouse Explorer 3.0


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg har pr i dag en MS Intellimouse Explorer 3.0, kanskje den beste musa som noensinne er lagd (og er nå ute av produksjon)

 

Har begynt å slite med pad'ene på undersiden (slitt og gjør musa treg), og scrollehjulet begynner å bli unøyaktig.

 

Siden MSIE 3.0 ikke har noen skruer får jeg heller ikke åpnet den for å rense den, så da trenger jeg en ny mus.

 

Har reservert en Logitech G5 siden det ser ut som den er nærmest 3.0'en min i utforming og bruk (+ flere funksjoner)

 

Er det noen andre nesten fullgode alternativer der ute for en som spiller en del (casual gamer, ikke CS/FPS hardcorer) og vanlig nettsurfing.

 

Titta på Razer sine, men det ser ut som de mangler en del ekstra funksjoner.

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje den beste musa som noensinne er lagd

Kanskje...?

MSIE 3.0 er definnitivt uten konkuranse på tronen :yes:

 

Måtte selv også bytte ut min gode gamle for en tid tilbake og havnet på MSIE 4.0

Denne er god og jeg annbefaler den gjerne til andre. God å holde i og den har de knappene du trenger til spill og windows.

Stort pluss for muligheten til å velge knappoppsett til hvert enkelt program/spill du bruker.

Lenke til kommentar

Uffameg... de fleste som har 3.0 i dag er gamere og jeg trygler nesten en viss herre der oppe som er allmektig at du ikke har kastet 3.0 musa di.

 

Og for å kommentere 4.0 /digg å holde i / men skrøpelig i lengda og dårlig til gaming !

 

3.0 har skruer akkurat som 4.0

 

Du må bare ta av de 4 padene som rører bakken så finner du skruehøllene, selvom jeg ikke helt ser grunnen i å skru opp musa :(

 

Og de føttene under kan du så erstatte med noen bedre som heter hyperglides som man får kjøpt her: http://www.hyperglide.no/ du må ha typen IME 3.0 eller ime 1.1 optical "er akkurat de samme"

 

her er bilde om du trenger:

https://prisguiden.no/product.php?productId=17189

 

Så påmonterer du de så woila.... du kan leve lykkeligt igjen med verdens beste mus og ekstra penger i lommeboka :)

Lenke til kommentar

Neida jeg har ikke kasta 3.0'en :) Den ligger fortsatt trygt hjemme.

 

Grunnen til at jeg vil skru opp musa er at scrollehjulet har blitt tungt å bruke (med tungt så betyr det at det er forskjell i motstanden å scrolle oppover og nedover) og jeg kan kanskje få rensket vekk det som gjør at det går tregt.

 

Når jeg nå gikk over til G5 så merket jeg også virkelig hvor dårlige "skatsene" mine var, men det kan jo fikses. Det som skuffa meg med G5 var at det var bare en tommelknapp og at trykknappen på scrollhjulet (MB3) var usannsynlig upraktisk. Og med upraktisk mener jeg at man kan omtrent ikke trykke den ned uten at man ruller oppover. Dette er kanskje noe som henger igjen fra min måte å trykke på MB3 på MSIE3.0, men akkurat nå kjennes det litt vanskelig ut (kanskje det går over med tid)

 

Alt i alt er jeg passe fornøyd med G5, men lurer på om jeg kommer å kjøpe en annen mus hvis ikke godfølelsen kommer snart...

Lenke til kommentar

Nå etter å ha brukt G5 litt lenger blir jeg mer og mer overbevist om at det var et dårlig kjøp. Jeg har plutselig lagt merke til hvor mye jeg brukte MB3, og at det ikke finnes 2 tommelknapper er sinnsykt uvant. Jeg brukte også disse knappene mye i spill og på nettet. Og jeg ser på vipping av scrollhjulet som totalt unyttig til annet en forover/bakover i nettleseren.

 

Jeg får ta meg en tur på Elkjøp/Datakjeden og faktisk prøve flere mus før jeg bestemmer meg (kanskje jeg skulle gjort det før jeg kjøpte G5?? vel vel, lev og lær:))

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Om du har fulgt med på datafronten de tre siste dagene, bør du kanskje ha fått med deg at Microsoft gjenopptar produksjonen av en smule forgedret IntelliMouse Explorer 3.0 med hele 9000 FPS. (: Den kommer ut på markedet igjen i September.

 

http://www.microsoft.com/hardware/gaming/p...ls.aspx?pid=087

 

http://www.esreality.com/?a=post&id=1182623

 

Linkene overfor gir deg kanskje mer info. (:

 

Men personlig, ville jeg ventet til september og kjøpt en ny IntelliMouse. ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...