Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Start og modem i Bridge


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag nt trådløst Dlink 624+ ruter som jeg ønsker å benytte istedenfor modemet som leveres av start. Jeg har satt Start modem i bridge modus, men lurer på om jeg bør skru av DHCP på dette modemet. Mitt Dlink modem er satt opp med DHCP.

 

Skal kobles til Start til mandag, håper det fungerer smertefritt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har i dag nt trådløst Dlink 624+ ruter som jeg ønsker å benytte istedenfor modemet som leveres av start. Jeg har satt Start modem i bridge modus, men lurer på om jeg bør skru av DHCP på dette modemet. Mitt Dlink modem er satt opp med DHCP.

 

Skal kobles til Start til mandag, håper det fungerer smertefritt :)

6684326[/snapback]

 

Jeg har Start kabelmodem(Zyxel 630). Det deler ut DHCP kun til routeren, en D-link 4300 som igjen deler ut DHCP til diverse PC'er og printere m.m. Fungerer smertefritt.

Lenke til kommentar
Jeg har i dag nt trådløst Dlink 624+ ruter som jeg ønsker å benytte istedenfor modemet som leveres av start. Jeg har satt Start modem i bridge modus, men lurer på om jeg bør skru av DHCP på dette modemet. Mitt Dlink modem er satt opp med DHCP.

 

Skal kobles til Start til mandag, håper det fungerer smertefritt :)

6684326[/snapback]

 

Jeg har Start kabelmodem(Zyxel 630). Det deler ut DHCP kun til routeren, en D-link 4300 som igjen deler ut DHCP til diverse PC'er og printere m.m. Fungerer smertefritt.

6684417[/snapback]

 

På min Dlink har jeg satt opp fast ip på ruteren også, deretter faste ip'er på tilkoblede maskiner (2 stk.) og til slutt et DHCP intervall for andre enheter. Spørsmålet er da om jeg i det hele tatt har behov for å ha DHCP på Start ruteren som da vil bli stående som en bridge enhet. Jeg har pr. i dag skrudd av denne funksjonaliteten, men har ikke fått testet om det er ok da jeg først kobles til Start til uka......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...