Gå til innhold

1 data: 2 skjermer og 2 WoW


Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

Heisann, jeg lurer på om det er mulig å spille 2 World of Warcraft på 2 Skjermer samtidig? Og om det er mulig, kan noen hjelpe meg å sette det opp?

 

Jeg har:

2x Skjermer (en 19''LCD max 1280x1024, og en 19''CRT max 1600x1200)

2x Mus

2x Tastatur

 

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2 ghz

Kingston 2048 mb ram

GeForce 7900GT

WD 250gb s-ata 2

Abit Kn8 ultra

 

Første utfordring:

Få satt opp 2 skjermer uavhengige av hverandre, der musene og tastaturene funker på

hver sin skjerm (hvis dette er mulig)

 

Jeg vil også ha den mulighet for å skifte til en skjerm raskt...

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en veldig lik tråd (2x (mus + tastarur) uavhengig) for et par dager siden tror jeg, men det går nok ikke :)

 

Problemet ligger i at Windows bygger på fokus av en musepil. Det vil si, du kan ikke bare "se" på et vindu, og begynne å skrive - du må faktisk velge vinduet med musepilen før du kan skrive (fokus). I og med Windows bare støtter en unik musekursor og en unik keyboard kursor, kan du ha så mange muser og tastaturer tilkoblet samtidig som du vil - de vil alle overstyre hverandre (man kan f.eks. samarbeide i en flysimulator med flere personer pga. dette).

 

Det du kan gjøre, er å kjøre WoW i openGL som et vindu på hver skjerm. Men du må likevel dele keyboard+mus. Det enkleste du kan gjøre, er å kjøpe 2 maskiner med en gang. Det hjelper ikke med dualcore eller SLI, det har med operativsystemet å gjøre dessverre.

 

Det finnes en erstatning for den vanlige musedriveren som kan installeres for hver mus man har i bruk på Sourceforge. Tanken er at man etter installasjon kjører et program, som vil ha mulighet til å gjenkjenne de forskjellige musene tilkoblet, og at man da får flere musepiler samtidig. Problemet er at programmet "simulerer" flere musepiler ved å bytte posisjon veldig raskt. Hvis du f.eks. bruker musene samtidig, går det galt.

 

PS: Glemte å legge til, en kamerat av meg fortalte nylig noe med at Linux har støtte for hva du trenger. Verdt å undersøke?

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt tanken på dette før og må si meg enig med Boye.

However, Noe jeg gjorde da jeg raidet med Axemen i wow :p var å ha 2 skjermer og launche wow 2 ganger med 2 separate logins, Dette er fullt mulig. Sett skjerm 2 til Extended desktop. Dra det ene wow winduet over i den andre skjermen. Maximer den der. og maximer det første vinduet i hovedskjermen. Så alt du trenger å gjøre nå er bare å dra musa fra skjerm til skjerm, trykke 1 gang for å aktivere. Evt alt-tabbe. Slik kan du styre litt opp og ned. Ikke samtidig, men et bra alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...