Gå til innhold

Solnedgang med en båt.


meron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som ødelegger mest for meg er hvertfall _ikke_ båten (Uten båten ville jeg kastet bildet med en gang), men sola. Jeg syntes den hadde en stygg farge, så er det i senter på bildet.

Syntes også bildet er en smule for mørkt og litt for lite detaljer.

Fargene var heller ikke så mye å stå etter. Men lek litt med fargene i programmet du bruker, prøv svart-hvitt, prøv med en ramme rundt eller noe.

 

Alt blir mye bedre etter litt leking i et program :)

Lenke til kommentar
Alt blir mye bedre etter litt leking i et program :)

6683205[/snapback]

 

 

Alt blir bedre med tid bak kameraet er nå min mening. Er bildet dårlig, er det ikke noe poeng å gjøre noe dill med det uansett.

 

 

Over til bildet:

 

Synes det er påtrengende undereksponert. Det er alt for lite informasjon i bildet. Få en bedre balanse mellom lyse og mørke partier.

 

Ikke noe i mot båten, men dersom den skal være der, så ville jeg ikke hatt sola i senter. Hadde kutta det på høyresiden, men pass på at du får litt av det fjellet. Likte at bildeformatet er 2:1 (eller hva det er). Gir en ganske god panoramafølelse.

 

Fargene er ikke så ille, men jeg ville tenkt litt mer på dem etter eksponeringen er fikset. Kanskje lagt inn litt blått i høylyset? Juster hvitbalansen litt kanskje; litt kjøligere er en mulighet.

 

Det hadde vel hjulpet litt om horisonten var rettere ja...

Lenke til kommentar

Om man ikke har tid bak kameraet, så blir det fortsatt mye bedre i et fotoprogram. Jeg får ikke de kontrastene og skarpheten jeg vil ha på bildene mine uansett hva slags objektiver og innstillinger jeg bruker.

Så da tyr man til fotoprogram.

 

Så med andre ord.. Bildet blir mye bedre etter litt leking i et fotoprogram :)

Lenke til kommentar
Sminker du en gris er det fortsatt en gris er nå min mening.

 

Har du ikke tid til å bruke kameraet er det litt snodig at du har tid til å bruke datamaskinen.

6691352[/snapback]

 

Haaland og mclp har begge rett.

Man lager ikke gull av gråstein meg litt ps triksing, som Haaland sier. Men mclp har selvsagt rett i at alt blir bedre med (:riktig etterbehandling) i Photoshop. Absolutt alle digitale bilder må gjennom etterbehandling dersom resultatet skal blir optimalt. Snakker da om nødvendig work flow og ikke triksing og miksing.

 

Synest det meste er sagt om bildet forøvrig av andre her.

Lenke til kommentar

Takker for respons.

 

Ang. "for mye rød" for varm hvitbalanse osb:

Solen var helt rød da jeg var der, og det var ganske mye mørkere.

 

Skulle gjerne komt mye nærmere, sto på en slik flytebrygge. Dumt av meg å overse at bildet er tatt skeivt, det burde jeg ha sett - og iallefall rettet opp i bildebehandlingsprogram.

 

Etter at jeg tok dette bildet hadde jeg gikk jeg for å få båten nærmere solen, men da jeg hadde gått i 5-6 min var solen allerede borte.

 

Derfor la jeg ut bildet, for å få tips til hvordan det skal gjøres nestegang :).

Endret av meron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...