Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefoni, hvilken operatør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vurderes en overgang til IP-telefoni her i huset, og jeg har derfor kikket litt på de forskjellige operatørene. Følgende vurderes:

Telio

One Call

Tele2

... (andre?)

Kan noen komme med anbefalinger og erfaringer på noen av disse, evt. andre?

Har IP-telefoni blitt stabilt og utprøvd nok til at det kan være et fullverdig alternativ til fasttelefon for personer uten teknisk kompetanse (les:modern)?

[skal evt. kjøres på en 1100/256 linje fra det lokale kabelselskapet som tilsynelatende er stabil og grei]

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det vurderes en overgang til IP-telefoni her i huset, og jeg har derfor kikket litt på de forskjellige operatørene. Følgende vurderes:

Telio

One Call

Tele2

... (andre?)

Kan noen komme med anbefalinger og erfaringer på noen av disse, evt. andre?

Har IP-telefoni blitt stabilt og utprøvd nok til at det kan være et fullverdig alternativ til fasttelefon for personer uten teknisk kompetanse (les:modern)?

[skal evt. kjøres på en 1100/256 linje fra det lokale kabelselskapet som tilsynelatende er stabil og grei]

6680524[/snapback]

Hei!

har selv Telio og aldrig hat noe problemmer med det og det funker som det skal krever ikke noe serlig data kjennskap for å få det til å fungere annet vis du har en ruter må du åpne to porter vet ikke åssen det funker hos de andre leverandørene

Skrevet
IPlink ligger på toppen av telepriser.no

6696609[/snapback]

Men om man går det i sømmene, så ser man at hos phonzo får man ringe en gratis time i måneden til mobil.......

6697765[/snapback]

Ja, men med en månedspris på 99kr ja :dontgetit: IPlink sin månedspris er 0kr, minstefakturering er 89,-. SÅ vis man ser det slik har IPlink 89 min. gratis til 89kr, Phonzo 60 min til 99 :hmm:

Eller har jeg misforstått?

Skrevet

Televoip er veldig billig hvis ikke du ringer mye. Man betaler pr minutt, bortsett fra at det er gratis til andre Televoip-abonnenter. De har også ganske lave priser til en del andre land.

Skrevet

Jeg har hett Telio uten noen noen problemer i over et år.

Bare koplet Telio-boksen til switchen (etter ruteren), trengte ikke konfigurere noe.

Jeg har også Telio software på laptop'en og ringer gratis til fasttelefon i Norge når jeg reiser rundt.

Fornøyd :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...