Gå til innhold

Gainward 7950 x2 (Jeg sliter)


Lubert

Anbefalte innlegg

Hei jeg sliter med skjermkortet mitt. :no:

Gainward 7950 x2

 

Tror det er noe galt med kortet for det lagger og henger i alle spill. Til og med WCIII.

Tror det kan være strømforsyninga som ikke er bra nok. Fordi at når jeg plugger i powerpacken som skal ære i skjermkortet. Stopper nesten viftene i kortet.

Straks jeg tar den ut Startet viftene med storm. (kortet blir kok varmt)

 

Her er komponentene

 

Hovedkort

MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16, Socket-939, SB Audigy, GbLAN, PCI-Ex16

 

Cpu

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 Ghz BOXED

 

Ram

Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz

 

Skjermkort

Gainward GeForce 7950GX2 1GB,1.4ns GDDR3

 

StrømForsyning

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

 

 

HJELP HJELP HJELP!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kortet trekker alene 150W, så det kan hende at 12V-railen din ikke er sterk nok.

 

Hva mener du med powerpacken?

6679303[/snapback]

 

Med det mener jeg kablene som følger med for å connecte i skjermkortet. :p

6679351[/snapback]

 

Jeg vet at den må være i. Men når jeg setter den i stopper nesten viftene på kortet noe som tyder på at forsyninga er for svak? Kan jeg bruke en egen strømforsyning på skjermkortet? 350 W

Lenke til kommentar

Om man skal oppgradere til en bra psu og er villig til å ofre litt cash så vil jeg anbefale seasonic 600w eller mist 600w. Hipern er ikke så bra som folk skal ha den til. Både seasonic og mist er et hakk over.

 

Thermaltake sin 250w som er spes beregnet til gfx vil være en ganske godt alternativ også. Tror at oysfaerg har par stykker selv, bare spør han hvordan de funker.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Hei nå har jeg testet forskjellige ting. men det er merkelig for med en gang jeg setter inn ekstra strømmen til skjermkortet stopper nesten viftene på kortet. og core temperaturen stiger raskt 12 grader.

 

Er det fordi strømforsyningen er for svak eller er det fordi at det kanskje er feil med kortet.

 

JEg har en ekstra 350 strømforsyning liggende prøvde å skjekke hvordan dette fungerte.

Det som skjedde var at den første strømforsyninga drev vifta til den andre jeg prøvde å koble direkte på skjermkortet. Viften gikk tom rundt når jeg trakk ut strømmen på den.

 

Hvordan bruker jeg 2 strømforsyninger?

Lenke til kommentar
var d ikke northQ som hadde de jalla ustabile strømforsyningene som alle har problemer med? ... eller va d q-tec?

6679651[/snapback]

 

Q-Tec PSU har vel ikke det beste ryktete, "ustabil" spenning går igjen. Har ikke testet de selv, men de scorer ikke så godt på tester på weben. Men de er veldig billige, kan sikkert brukes til nøds (?) :-)

Lenke til kommentar
var d ikke northQ som hadde de jalla ustabile strømforsyningene som alle har problemer med? ... eller va d q-tec?

6679651[/snapback]

 

Q-Tec PSU har vel ikke det beste ryktete, "ustabil" spenning går igjen. Har ikke testet de selv, men de scorer ikke så godt på tester på weben. Men de er veldig billige, kan sikkert brukes til nøds (?) :-)

6681993[/snapback]

 

q-tec skal _aldri_ brukes til nød, uansett kva som skjer...

 

hvertfal ikkje vist du skal spille :cry:

Lenke til kommentar
Lubert:  For å bruke en strømforsyning uten å bruke ATX-kontakten, må du sette en binders i pinne 14 og 15, da starter den (gjør dette ETTER at du har koblet til utstyret). NB! Du må belaste den med noe annet også, en floppydisk f.eks.

6681977[/snapback]

 

 

OK hvor er pinne 14 og 15. Er ikke noe flink med data

Lenke til kommentar

OK det var ikke strømforsyninga.

Det som er så rart at det er ingen feilmeldinger i windows.

men straks jeg tar ut powerpacken sier den ifra om at den får for lite strøm. Noen som kan gjøre meg en kjempe tjeneste og skjekke om gainward sitt 7950 kort sine vifter går mye fortere når powerpacken er satt inn.

Prøvde med ekstra strømforyning til skjermkortet og det hjalp ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...