Gå til innhold

Hjelp til valg av HK og CPU


Anbefalte innlegg

Det som ikke skulle skje har dessverre skjedd, vannlekkasjen i maskinen var et faktum kl. 07.49 idag. Jeg har ikke testet maskinen, men erklært den død på stedet. (Den må vaskes og tørkes før jeg kan teste) Derfor har jeg tenkte til å ta høstoppgraderingen nå, men jeg lurte på hvilket HK og hvilken prosessor. Jeg har funnet ut at jeg ønsker en Dual Core (eller mer) og DDR2 minnestøtte.

Dvs. at vi enten må over på AM2 eller kanskje vi skal teste Intels nye Conroe?

Jeg har en del penger (takk lånekassen), og selv om de var tiltenkt andre ting, så ser vel de fleste hvor de kommer til å ende. Til nå har jeg kjørt AMD, men jeg er ikke redd for å teste noe nytt.

Og nei, jeg skal ikke ha en prosessor til 8000 elns., men heller noe som er middels eller middels++.

Av HK tenker jeg helst vifteløst, eller noe som har en skikkelig vifte som ikke bråker.

Overgangen til DDR2 tilsier også at jeg må ha noe nytt minne, forslag her mottas også med stor takknemlighet.

 

Takk for all hjelp, nå skal jeg ut å begrave noen komponenter.

 

- Peter

 

EDIT:

Denne skulle i kjøp/salg (fortsatt litt tidlig), jeg har rapportert meg selv i håp om at den kan bli flyttet av en moderator.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper vel at du har et Pci-e skjermkort? Og det fungerer?

 

Av prosessor hadde jeg gått for AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2 til 2429kr

Dette er nok den nærmeste 64 X2 prosessoren du kommer til FX-62.

Prisen på 5000+ er råbillig, for noen få måneder siden kjøpte jeg min 4200+ til ca 2800kr.

 

Av hovedkort vil jeg anbefale trofaste Asus.

Asus M2N32SLI Deluxe til 1489kr er et veldig godt kort. Har det selv og kan anbefale det.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, men jeg endte med dette her:

 

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte0

 

Asus P5N32 SLI Deluxe S775 NF-4 SLI SATAII, 2xGbLAN, DDR2, FW, PCIe

 

Kingston 2 GB 667MHz PC5300 DDR2 kit m/2stk1 GB, Non-ECC CL5

 

Dersom dette er helt på trynet, skrik ut fort som fy, jeg er på vei til å hente HK.

Glemte å nevne isted har 2 pci-e kort i SLI, jeg tror de har overlevd. Har liksom ikke fått testet, holder på å vaske ut av kabinettet nå. Noen som har noen peiling på hvordan man kan vaske komponenter? Holder det å vaske i vanlig vann, og bare la det tørke skikkelig?

Lenke til kommentar
Noen som har noen peiling på hvordan man kan vaske komponenter? Holder det å vaske i vanlig vann, og bare la det tørke skikkelig?

6678021[/snapback]

 

Så du sier at du har badet skjermkortene dine i vann? :dontgetit:

Hvis du putter dem under vasken så kan du bare glemme å bruke dem igjen.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...