Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke bilde på skjermen, bare "No signal".


Anbefalte innlegg

Den god gamle familie PC-en har stoppet opp etter omtrent 5 år i tjeneste. Problemet er at skjermen viser "No signal" når jeg starter maskinen. (Dette er fra første øyeblikk, det starter ikke når Windows lastes inn).

 

Skjermkort eller skjerm var det første som slo meg, men etter testing av dette fant jeg ut at det er ikke problemet. Videre har jeg sjekket både RAM og CPU. Ser helt fint ut

 

- Alt surrer og går (Får nok strøm)

- skjermen viser "no signal" hele tiden.

- PC-en piper ikke når jeg startet den opp uten RAM-brikkene.

- I følge de som bruker PC-en har USB-musen oppført seg merkelig i det siste.

 

Jeg tror det er hovedkortet som er ødelagt. Dere?

 

Hardware:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

ASUS A7A266-E

768 MB Apacer PC2100 RAM

AMD xp2100+

Geforce Ti4200

Western digital 120GB

300w PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den god gamle familie PC-en har stoppet opp etter omtrent 5 år i tjeneste. Problemet er at skjermen viser "No signal" når jeg starter maskinen. (Dette er fra første øyeblikk, det starter ikke når Windows lastes inn).

 

Skjermkort eller skjerm var det første som slo meg, men etter testing av dette fant jeg ut at det er ikke problemet. Videre har jeg sjekket både RAM og CPU. Ser helt fint ut

 

- Alt surrer og går (Får nok strøm)

- skjermen viser "no signal" hele tiden.

- PC-en piper ikke når jeg startet den opp uten RAM-brikkene.

- I følge de som bruker PC-en har USB-musen oppført seg merkelig i det siste.

 

Jeg tror det er hovedkortet som er ødelagt. Dere?

 

 

Jeg hadde samme problem, med en gang bios og det derre var ferdig og jeg skulle taste inn passord for windows, slo skjermen seg av, det lyste gult og ikke grønt på power (på skjermen) så dro ejg ut skjermenkontakten til pcn og skjermen skrudde seg på, men med teksten no signal, koblet den inn og den skrudde seg av med gult lys. når ejg kjøpte nytt skjermkort funket det, til ejg skulle på lan og skrudde på pcn, da samme problem skjedde med helt nytt skjermkort, prøvde da tre forskjellige, ingen funket, dunket litt i maskinen og satt inn et av de tre, så funket det?? merkelige saker. jeg tror det enten er virus, elelr en gammel og slitt pc som faktisk ikke orker mer:P

Lenke til kommentar

Er ingen "beeps" i det hele tatt. Er vel hovedkort da.

 

 

Takk til alle som svarte! Ettersom webshoppene var litt tynne på Socket A hovedkort så måtte det en snill onkel til. Han sender et ASUS Deluxe (husker ikke hele navnet, men det kortet sammen med ABIT NF7-S var vel et av de bedre socket A kortene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...