Gå til innhold

cico

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har en Hp ML 150 G2 server som kjører Windows SBS 2003. Inneholder 2 disker på 72 GB som står i Raid 1 (Speiling). Etter at vi tok i bruk exchange ble det litt lite plass, og vi må derfor ha i flere disker. For å utnytte diskene litt bedre (både plass og ytelse) tenkte jeg å sette i 2 disker til og gå over til raid 5.

 

Spørsmålet mitt er da, hvordan overfører jeg systemet mest mulig effektivt fra den gamle til den nye Raid arrayen?

 

Kan jo ta backup med ntbackup, men det er tungvint i og med at du må installere SBS server for å kunne kjøre restore.

 

Vurderer også Norton ghost.

 

Er det noen som har noen tips og erfaringer rundt dette? Eventuelt andre måter å løse dette på?

 

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken diskkontroller har du? På en del av HP's kontrollere kan du bruke ACU og migrere fra raid 1 til 5 uten å miste data.

 

Lars

6671985[/snapback]

 

sett eventuelt inn en foreløpig "vanlig" ide harddisk og lag image av raid1 over på denne (med ghost)

så bygger du opp raid5 og kjører tilbake image fra ide disk

Lenke til kommentar
Hvilken diskkontroller har du? På en del av HP's kontrollere kan du bruke ACU og migrere fra raid 1 til 5 uten å miste data.

 

Lars

 

Det er en Adaptec Scsi Raid 2120S Controller. Så ikke ut som ACU støttet den. Men takk for tipset.

 

sett eventuelt inn en foreløpig "vanlig" ide harddisk og lag image av raid1 over på denne (med ghost)

så bygger du opp raid5 og kjører tilbake image fra ide disk

 

Var noe sånt jeg så for meg ja. Hvis ikke noen har noen smartere metoder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...