Gå til innhold

Enkel endring av skjerm/høyttaleroppsett, Girder?


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg er i riktig forum, men prøver. Dere får peke meg i riktig retning dersom innlegget er bedre egnet et annet sted.

 

Så, saken er at jeg bruker Mediaportal på en PC som brukes både til spilling, kontorbruk osv i tillegg, og dermed må litt innstillinger endres mellom de ulike bruksområdene. Konkret vil dette si at skjermoppløsning endres, klonemodus aktiveres (Catalyst), samt at høyttaleroppsett endres fra 2.1 til 5.1. Dette må altså endres frem og tilbake hver gang.

 

I praksis blir dette ganske klønete, særlig skjermoppsettet, siden jeg må starte opp treige Catalyst for å sette klonemodus. Finnes det noen enklere måte? I ATI-tray får jeg bare endret oppløsning og slått på extended desktop, men Mediaportal er langt mer komfortabel med å kjøre i klonemodus...

 

Har Girder, og funderer på et prosjekt for å få laget en makro der som fikser dette enkelt vha fjernkontrollen, men for en newbie som meg så er ikke det så lett heller.

 

Tips både til enklere manuell utførelse, samt hvordan evt. få til dette med Girder mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...