Gå til innhold

Prosjekt "skatthøil" - Bygging


Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Dette er min første arbeidslogg, så er det noe dere synes skulle vert gjort annerledes med loggen så bare si ifra =)

 

Har i den siste tiden tenkt på det å bygge meg mitt eget kabinett. Hadde egentlig det meste klart untatt arbeidstegningen. Men så kom jeg over ett gammelt "skatthøil" (vet ikke hva dere kaller det, men er det det heter på dialekten her)(se bilder) i hobbyrommet til fadern. Etter en liten overtalelse så fikk jeg det. Pappa mente det var bare tull å bygge datan inni det, men jeh fikk viljen min =)

 

Bilder av "skatthøilet":

skatt_il.jpg

Sånn så det ut når jeg fant det =/

 

 

skatt_il3.jpg

Sånn ser det ut nå etter at jeg fikk ryddet det =)

 

 

skatt_il2.jpg

Sånn ser det ut lukket

 

 

Mål: (i cm) Høyde: 115. Bredde: 72. Dybde: 40. Høyde ved skuffene: 45.

Har tenkt og ta av beina og sette under noen hjul, dette vil føre til att det blir ca 20 cm lavere.

 

Har tenkt å bygge maskinen inn der skuffene er nå. Øverste delen blir brukt som oppbevaringsplass av div data utstyr, + kanskje jeg lager til lagringsplass til brus =) Er ikke sikker på om jeg skal pusse det ned og lakke oppigjen eller om det skal få være som det er. Hva synes dere?

 

Fant også et 3-4mm tykt plexiglass på 50x70cm i garasjen som jeg tenkte jeg skulle få brukt på en eller annen måte.

 

 

Så skal jeg ut på en liten shoppingrunde på nettet. Tenkte jeg skulle holde alle led o.l. i samme farge. Siden jeg har en Hiper580R Blå fra før så fallt valget på blå.

 

Shoppingliste:

 

1x Lian Li Hovedkortbrett

1x bZerk vifte 250x250mm

2x Coolermate, alu, LED, 15.3-30.3 dB(A)

1x Kjøleskap, "Pepsi Max", 230VAC/12VDC

 

Sum, totalt: 1 612,75

 

Skal se om jeg klarer å få plass til kjøleskapet i øvre del, hadde vert fine saker. Skal få tatt noen bedre bilder når jeg får det ut frå hobbyrommet å inn i garasjen.

Kommer nok til å bestille noe utover, men må vente på litt lønn =P

 

Skal ha med meg en kamerat til å hjelpe meg siden jeg selv har ni tommeltotter og en verkefinger. Så regner med at det bli litt matutgifter siden han er en storspiser =)

 

 

Kommentarer postes her :)

Endret av tondren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk i går kveld flyttet det ut i garasjen og sett litt nærmere på det. Tok ut alle skuffene for første gang, og fant ut at det ikke var plate i bunnen. Så satser på noe finer eller hobbyplate der. Har også funnet ut at jeg skal montere maskinen i øvre del og kjøleskapet i nedre del. Satser på å få en god lagringsplass til diverse ting i nedre del.

 

Venter att pakken jeg bestilte fra microplex skal komme i morgen. Regner med att arbeidet starter for fullt da.

 

Har også funnet ut hvor jeg skal bruke plexiglasset. Siden maskinen vil bli sittende i øvre del, så tenkte jeg å prøve å få plexiglasset på døren. Dette vil gi et nokså bra innsyn til det indre :hmm:

 

Kommer til å ha hovedkortet liggende siden det blir for stort visst det skal stå.

 

Kommer tilbake med bilder senere i dag :)

 

skatt_il4.jpg

Her er bilde uten skuffer

 

Som dere kan se så er det ikke bunn der =/ Så kommer nok til å sette inn en finerplate der. Ellers så kommer stettene til å bli byttet ut med hjul fra en kontorstol regner jeg med :hmm:

 

 

Kommentarer postes her :)

Endret av tondren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen. Har blitt en stund siden siste update, grunnen til dette er at jeg har startet på skolen igjen, vert i oslo en helg og hadde en todagers fyll den andre. Har heller ikke vert helt i form, pluss att jeg har "ofret" litt tid til dama:P

 

Men har fått skjert ut hull til hovedkort platen bak. Kommer med bilder når jeg får de inn på datan her.

 

Angående kjøleskapet og bråk: Kjøleskapet kommer til å stå i maskinen kun på LAN, hjemme så vil det ikke være i. Er heller ikke av de som er mest følsomme på støy.

 

I morgen drar jeg på fjelltur med skolen og skal være til torsdag. Er nok sliten når jeg kommer hjem :thumbdown:

Fredag skal jeg til dama :thumbup::love:

Lørdag jobbe og feire noen bursdager, så søndagen komme til å gå med til fyllesyke, men neste uke skal jeg prøve å få gjort noe :w00t:

 

Kommentarer postes her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...