Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 929 som "rykker"


SCV

Anbefalte innlegg

Har en Mazda 929 86 modell som rykker/hakker når jeg kjører. Avogtil gir dette seg men kommer alltid tilbake, dette begynner og bli temmelig irriterende. Folk sa "skift tennpluggene så blir dette bra" jeg skifta tennpluggene men nah, så har jeg hørt jeg skal skifte bensin filteret så skal dette gjøre susen!

 

Noen som har peiling på hva dette kan vere og hva som kan hjelpe?

 

Ja, jeg er helt grønn når det kommer til bil :D

 

-Fred ut-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...
Har en Mazda 929 86 modell som rykker/hakker når jeg kjører. Avogtil gir dette seg men kommer alltid tilbake, dette begynner og bli temmelig irriterende. Folk sa "skift tennpluggene så blir dette bra" jeg skifta tennpluggene men nah, så har jeg hørt jeg skal skifte bensin filteret så skal dette gjøre susen!

 

Noen som har peiling på hva dette kan vere og hva som kan hjelpe?

 

Ja, jeg er helt grønn når det kommer til bil :D

 

-Fred ut-

 

 

Hei, jeg har same problemet med min Mazda 919 hb 1987 mod. Noen som kan fortelle meg hvor bensinfilteret sitter?

Lenke til kommentar
Sjekk for vakuumlekkasjer, Mazda-motorer er tydeligvis veldig følsomme for det. Jeg var borti en 626 som var helt tullete fordi ventildekselpakningen ikke var tett.

 

Har funnet ut hva det er, det er en forgasser motor, jeg bytta bensinfilter å da gikk bilen som en kule opp fjellet(den fuska tidliger når jeg skulle kjøre i motbakker....):p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...