Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt hovedkort - ingen signal til monitor


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et nytt hovedkort, men får ikke signal til monitor. Jeg har frakoblet disker og kort for å redusere mulige feilkilder. Følgende er nå innstallert:

 

Hovedkort: ABIT AB9 PRO, P965

Grafikk-kort: ATI Radon X300SE 256 MB

Prosessor: Intel Pentium 4 511 2.8GHz Socket LGA775

Strømforsyning: MIST500BHE12

Minne: 1 stk Corsair 512 MB DDR2

 

Jeg har foretatt "Clear CMOS".

Monitor er sjekket mot annen PC og fungerer som den skal.

Hovedkortet synes å starte normalt, men som sagt er det ikke signal til monitor.

 

Hovedkortets POST Code Displayer viser kode 87 som i følge manualen betyr:

NET PC: Build SYSID Structure

hva nå dette skulle bety.

 

Grafikk-kort, prosessor, strømforsyning og minne har virket på et tidligere hovedkort, så jeg vil tro at det ikke er noen problemer med disse.

 

En ting til: Det tidligere hovedkortet (ABIT T5WBE Premium) hadde to strømkabler tilknyttet. Det nye ser ut til kun å være tilknytet strømforsyningen med en kabel. Er dette riktig for dette hovedkortet? Har riktig nok også testet med en strømkabel til Auxiliary 12V Power Connector, men dette gjorde ikke noe fra eller til).

 

Noen som har forslag til løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har også hatt et problem der det ikke kom signal til skjermen, det var på grunn av at cpu'en ikke satt skikkelig. Kanskje det kan hjelpe?

6660088[/snapback]

 

Takk for råd. Har allerede satt inn CPUen 3 ganger for å forsikre meg om at dette ikke er problemet.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke får signal til monitor så skal det komme opp på skjermens interne krets "No signal input" e.l

 

Hvis du ikke får det, så har skjermen signal, da ligger problemet ved et mellomledd eller hovedkortet. Sikker på at du Clearet CMOS rett? En annen ting, all ekstra hardware slik som dvd brennere og harddisker trenger du ikke koble ifra, for dem har intern feilkontroll og ved eventuell system-feil påvirker det ikke skjermens signaler, men kan evnt. gi beskjed under POST. Men det er likevel ikke nødvendig. Sjekk at alle jumpere er rett.

 

Det kan også være greit å vite hvordan man kobler opp og starter datamaskina. Sørg for at alle brytere er slått av på alle enheter, monitor og bak på maskina.

 

1: Koble maskinas' strømkabel bak på kabinettet og så kobler du den andre delen i veggen.

 

2: Slå på enhetene i følgende rekkefølge:

- Monitor

- Eksterne SCSI enheter (start med siste enhet i lenken)

- System power

 

Der, nå kan du til og med starte en Pc, lol.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Hvis du ikke får signal til monitor så skal det komme opp på skjermens interne krets "No signal input" e.l

 

Hvis du ikke får det, så har skjermen signal, da ligger problemet ved et mellomledd eller hovedkortet. Sikker på at du Clearet CMOS rett? En annen ting, all ekstra hardware slik som dvd brennere og harddisker trenger du ikke koble ifra, for dem har intern feilkontroll og ved eventuell system-feil påvirker det ikke skjermens signaler, men kan evnt. gi beskjed under POST. Men det er likevel ikke nødvendig. Sjekk at alle jumpere er rett.

 

Det kan også være greit å vite hvordan man kobler opp og starter datamaskina. Sørg for at alle brytere er slått av på alle enheter, monitor og bak på maskina.

 

1: Koble maskinas' strømkabel bak på kabinettet og så kobler du den andre delen i veggen.

 

2: Slå på enhetene i følgende rekkefølge:

- Monitor

- Eksterne SCSI enheter (start med siste enhet i lenken)

- System power

 

Der, nå kan du til og med starte en Pc, lol.

6660303[/snapback]

 

Skjermen sier "No signal input".

CMOS er clearet koorekt (utført mange ganger) ved bytte av jumperinnstilling i henhold til instruksjonsmanualen.

Jumpere står i henhold til hovedkortets defaultinnstillinger.

Har prøvd å starte PCen i henhold til din anbefaling, men jeg har fortsatt det samme problemet.

Lenke til kommentar

Bare et lite tillegsspørsmål. I henhold til produsenten av hovedkortet skal jeg kunne bruke:

 

* Support Intel Core 2 Duo Pentium® & Pentium® D processors with1066/800MHz FSB

* Support Intel® 2006FMB Conroe CPU

 

Som dere ser bruker jeg en Pentium 4 prosessor (med samme socket som på hovedkortet). Pentium 4 er ikke angitt i spesifikasjonene til hovedkortet. Butikken jeg kjøpte hovedkortet hos, hevder at prosessoren og hovedkortet er kompatible. Noen som kan bekrefte dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...