Gå til innhold

HW-Lan 06: wlan på hw-lan


Phingoc1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er trådløst nedprioritert. Det har litt med oppsett og drift av det i forhold til ressursbruk, og det at wlan på under 5% av kapasiteten av det kablede nettverket bare er kjipt :p

 

Jeg er usikker på om det er spikret at det ikke blir trådløst, men ta det som et utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Det er ikke avklart om brukere får ta med egne wireless-routere eller ikke. Dersom vi finner ut at vi vil prøve å levere wireless til alle kommer vi muligens til å nekte folk å sette opp egne wireless-enheter.

 

Dog følgende er sikkert; dersom noen har med en enhet som kjører dhcp eller annet som ødelegger/forkrøpler nettet vårt vil vi ikke nøle med å koble det fra. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Poenget med en begrensing av slike tjenester er ikke for å være kjip, men for å sikre best mulig driftstabilitet ved eksisterende nett.

 

En WLAN bok satt opp kan risikere å lage konflikt med offisiel DHCP server.

Den kan og lage konflikter med eventuelle offisielle WLAN bokser.

 

Derfor er bedre å holde seg til det offisielle nettet. Det er unasett vesentlig raskere. Og det er vel neppe slik at du kommer til å bevge deg rundt i hallen med PC'en din.

Lenke til kommentar
Poenget med en begrensing av slike tjenester er ikke for å være kjip, men for å sikre best mulig driftstabilitet ved eksisterende nett.

 

En WLAN bok satt opp kan risikere å lage konflikt med offisiel DHCP server.

Den kan og lage konflikter med eventuelle offisielle WLAN bokser.

 

Derfor er bedre å holde seg til det offisielle nettet. Det er unasett vesentlig raskere. Og det er vel neppe slik at du kommer til å bevge deg rundt i hallen med PC'en din.

6786888[/snapback]

 

Nei, man kommer neppe til å bevege seg rundt i hallen med datamaskinen. Men trådløst hadde vert greit så man kan bruke trådløse enheter med kun wlan, som f.eks. PSP, mobiltelefoner ol.

Endret av krisdt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
vi har tenkt til å ha med trådløs ruter.. noe må jo jeg bruke den nye pdaen min til :D

6909693[/snapback]

 

Er vel ikke akkurat noen garanti for at du får lov til å koble den opp under LAN-et.

Før du vet ordet av det står det vel fem tech::net folk og prikker deg på ryggen og smiler "pent" med slegge i henda, klare til å "demontere" routeren din :p

 

skal ikke si det helt sikkert at det ikke er lov, iogmed at jeg ikke kan huske å ha sett noen konkrete svar enda, men sjekk det opp før du kobler den til på LAN-et.

 

(og tviler på at de kommer med slegga ;) )

Endret av Hallonen
Lenke til kommentar
vi har tenkt til å ha med trådløs ruter.. noe må jo jeg bruke den nye pdaen min til :D

6909693[/snapback]

 

Er vel ikke akkurat noen garanti for at du får lov til å koble den opp under LAN-et.

Før du vet ordet av det står det vel fem tech::net folk og prikker deg på ryggen og smiler "pent" med slegge i henda, klare til å "demontere" routeren din :p

 

skal ikke si det helt sikkert at det ikke er lov, iogmed at jeg ikke kan huske å ha sett noen konkrete svar enda, men sjekk det opp før du kobler den til på LAN-et.

 

(og tviler på at de kommer med slegga ;) )

6909771[/snapback]

Det kommer nok ikke til å bli tillatt med egne trådløse aksesspunkt på LAN-et.

 

edit; jeg var visst litt rask på avtrekkeren. Elfkin kommer med offisiell info :)

Lenke til kommentar
hvorfor? hva hvis jeg krypterer det og kjøper egen plass til ruteren?

 

 

 

Poenget med en begrensing av slike tjenester er ikke for å være kjip, men for å sikre best mulig driftstabilitet ved eksisterende nett.

 

En WLAN bok satt opp kan risikere å lage konflikt med offisiel DHCP server.

Den kan og lage konflikter med eventuelle offisielle WLAN bokser.

 

Derfor er bedre å holde seg til det offisielle nettet. Det er unasett vesentlig raskere. Og det er vel neppe slik at du kommer til å bevge deg rundt i hallen med PC'en din.

6786888[/snapback]

 

 

derfor

Lenke til kommentar
hvorfor? hva hvis jeg krypterer det og kjøper egen plass til ruteren?

 

 

 

Poenget med en begrensing av slike tjenester er ikke for å være kjip, men for å sikre best mulig driftstabilitet ved eksisterende nett.

 

En WLAN bok satt opp kan risikere å lage konflikt med offisiel DHCP server.

Den kan og lage konflikter med eventuelle offisielle WLAN bokser.

 

Derfor er bedre å holde seg til det offisielle nettet. Det er unasett vesentlig raskere. Og det er vel neppe slik at du kommer til å bevge deg rundt i hallen med PC'en din.

6786888[/snapback]

 

 

derfor

6922689[/snapback]

Vi kommer sannsynligvis (men ikke sikkert) til å prøve å sette opp et wireless-nett i hallen. Derfor ønsker vi ikke at folk skal ta med eget med tanke på ytelse og forstyrrelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...