Gå til innhold

Gallery2 implementering i php-nuke side.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har innstallert PHP nuke og har tenkt å lage et gallery. Jeg har lastet ned Gallery2. Og fått dette satt opp (noenlunde). Det er 3 ting som jeg ikke får til/fungerer som de skal:

 

1: Thumbnails lages ikke automatisk. Jeg tror dette er fordi jeg ikke har innstallert alle graphical toolkits'ene. Trenger jeg alle for at thumnails lages automatisk når jeg laster opp filene? Eller er det en bestemt, jeg har innstallert. Har innstallert NetPBM. Men jeg trenger vel IM eller GD?

 

2: Hvordan kan jeg få gallery2 til å vises "inne" på siden. Det jeg mener er at ikke man går til et nytt vindu eller noe når man skal se bilder.

eks: Eksempel gallery

 

3:Jeg har litt login problemer på alle kontoer uteom God-admin, lurer på om dette kan være et MySQL problem. Dette er ikke så viktig problem (enda). Så ikke gruble for mye over det, men hvis dere vet det sånn utenvidere kan dere jo gjerne slenge det med i bisetning.

 

Kjører foreløpig localhost (127.0.0.0) med EasyPHP (apache og MySql -samt PHPMyAdmin). Legger sidene ut etter en stund på serveren.

Tusen takk =)

 

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...