Gå til innhold

Hjelp til oppgradering


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hadde satt pris på om noen kunne gi meg noen tips når det gjelder oppgradering av pc. Saken er den at jeg vil kjøpe nytt kabinett, hovedkort og prosessor. Jeg har fra før 1,5GB RAM, Geforce 7800 GS og stor nok HD som jeg vil flytte over fra den gamle pc´en. Jeg er langt ifra noen ekspert når det kommer til hardware så derfor trenger jeg noen tips. Vil selvfølgelig unngå å kjøpe noe som ikke duger eller som ikke passer sammen.

 

Skjermkortet jeg har er AGP så derfor utelukkes vel hovedkort med PCI Express? Ellers er det vel mer eller mindre fritt fram. Var det dumt å gå for AGP? Er det på vei ut? Om det er noen, hvor stor forskjell er det i ytelse for et PCI Express kort og et AGP kort?

 

Bruker pc til litt tyngre grafiske programmer og spill. Har en 2Ghz prosessor nå som begynner å slite. Regner med å bruke 3-4000 på kabinett, hovedkort og prosessor(vifte), så hadde som sagt satt pris på litt hjelp og erfaringer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AGP vs Pci-e er ikke noe enorm, skuffende liten faktisk så siden du har et ok skjermkort (og om du ikke har veldig store krav) så vil det nok holde litt til.

Det jeg ville gått for er et socket 939 system som en mellomting til neste oppgradering, så får du brukt både skjermkortet og minnet ditt.

 

F.eks:

ASRock 939Dual-SATA2 som kan brukes med både AGP og pci-e, gir en bedre mulighet ved neste skjermkort oppgradering.

AMD Athlon 64 X2 3800+ dual-core CPU som er mer fremtidsrettet enn single-core (kjøler er inkludert i "boxed" versjonene og de holder om du ikke skal overklokke).

 

Kabinett.. Har du Strømforsyning fra før eller skal dette også kjøpes inn?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...