Gå til innhold

Ett par landskap og vannbilder, kommentarer ønskes


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Lenge siden jeg har postet noe bilder her,men omsider har jeg ett par jeg ville dele..

Håper dere liker dem.

 

Elva der fant jeg på vei mot Lyngdal i vestagder. Jeg fant den riktig så fotogen,og med kamera montert på tripod fikk jeg det bildet etter noen forsøk. Objektivet er Canon EF 70-200 F4L. Instillingene er 98mm @F32 ,100ISO, 1.3 sek lukkertid

 

De to andre bildene er tatt på Lista fyr. Begge er tatt med Canon 17-85 F4-5.6 IS USM, med 17MM @ F10, 1/125 sek for den uten sola

 

Motlysbildet er samme plassen på 17MM @ F22 1/125 sek, 100ISO, -1 exponering ,evaluative metering.

 

begge de to siste var IS aktiv

post-63833-1155152194_thumb.jpg

post-63833-1155152215_thumb.jpg

post-63833-1155152234_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker bildet av elven veldig godt. Gjennskinnet i det blå vannet syntes jeg får vannet til å virke veldig 3d.. Resten av bildet syntes jeg har den samme effekten. Alt virker veldig behaglig i det bildet.

Har ikke så veldig mye negativt å si, bortsett fra at jeg gjerne ville ha kanskje sett litt lenger opp i elven også.. (jeg er veldig nyskjerrig)

 

Det andre bildet liker jeg også veldig godt. Himmelen med de små skyene og forskjellige fargene er flott, og bakken med steinene og de kule fargene liker jeg også. Kunne kanskje ha vært noe litt mer spennede i forgrunnen syntes jeg, men et fint bilde var det.

 

Det tredje ble litt for kontrastløst for meg. Fint med gjennskinnet av solen i vannet, men forgrunnen ble litt for anonym..

 

Gode bilder de to første :thumbup:

Endret av Marthe-Ma
Lenke til kommentar

Det bildet av elven var et standard klisjeébilde...Men hvem liker ikke det? =) Jeg syns det var fint jeg.. Det bildet der sola var inkludert ble litt for rotete, med all den flares'n.. Og det siste var kontrastløst, øyet mitt lette etter noe å se på.. I tillegg har du horisonten midt i bildet, noe som ikke gjør seg mht "fotoreglene" ( Ikke spør meg hvorfor ) Men fortsett å ta bilder.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...