Gå til innhold

Vidvinkel til Panasonic NV-GS 180


Anbefalte innlegg

Driver med endel innendørsfilming (små barn...) og syns det blir litt trangt i søkeren...hva med vidvinkel på et slikt kamera?

 

Er det noen som har konkret erfaring med vidvinkel til rundt tusenlappen ift billedkvalitet? Må man trade vekk endel billedkvalitet blir det fort ikke verd å bruke vidvinkel...

 

NV-GS 180 har 37 mm filterdiameter og det finnes visst en Panasonic vidvinkel: Wide lens VW-LW3707M3E.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driver med endel innendørsfilming (små barn...) og syns det blir litt trangt i søkeren...hva med vidvinkel på et slikt kamera?

 

Er det noen som har konkret erfaring med vidvinkel til rundt tusenlappen ift billedkvalitet? Må man trade vekk endel billedkvalitet blir det fort ikke verd å bruke vidvinkel...

 

NV-GS 180 har 37 mm filterdiameter og det finnes visst en Panasonic vidvinkel: Wide lens VW-LW3707M3E.

6641163[/snapback]

 

Kjøpte en "0.45X 37mm 37 Wide Angle lens for Sony JVC Panasonic" til £9.99 på ebay til min NV-GS180, Den har litt tendenser til fish-eye ved maks vidvinkel, men utover det virker kvaliteten grei nok. Har ingen erfaring med VW-LW3707M3E.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Hama linse til mitt Panasonic nv-gs300. Den har 0,5x zoom og fungerer ok, blir noe fortegning på maks vidvinkel, men det er uunngåelig når du har så lav zoom... Panasonic linsa har 0,7x og vil derfor antagelig gi litt mindre fortegning, men så vil du også få med litt mindre info i bildet. En vurderingssak vil jeg tro, avhenger av hvor mye fortegning du kan godta.

 

Jeg synes at min linse gir litt i overkant med fortegning i forhold til hva jeg hadde håpet på, men det går jo som oftest greit å zoome inn litt når du har 0,5x, og da avtar jo også fortegnelsen.

 

Jon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+432

Jeg kjøpte en Raynox DCR-6600 til mitt NV-GS500 og er storfornøyd med den. Se på Raynox linser, de er billige og gode. Du må finne en som passer til ditt kamera. www.adorama.com var det jeg bestilte fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...