Gå til innhold

Amarok kutter starten på sangene


Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd at Amarok kutter flere sekunder på starten av sanger? Noen ganger er det ett sekund andre ganger 4. Det er meget irriterende siden mange av sangene begynner rett på.

 

Noen som har en løsning, eller opplever det samme problemet?

 

Amarok 1.4.1 (er vel en beta enda?).

Ubuntu Dapper.

 

Edit: Nå kuttet den 8 sekunder!! :ohmy::no:

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere som har opplevd at Amarok kutter flere sekunder på starten av sanger? Noen ganger er det ett sekund andre ganger 4. Det er meget irriterende siden mange av sangene begynner rett på.

 

Noen som har en løsning, eller opplever det samme problemet?

 

Amarok 1.4.1 (er vel en beta enda?).

Ubuntu Dapper.

 

Edit: Nå kuttet den 8 sekunder!!  :ohmy:  :no:

6628128[/snapback]

 

Er det bare Amarok dette skjer i?

Amarok er vel ein ganske krevende program so vidt eg veit.

Lenke til kommentar
Er det bare Amarok dette skjer i?

Amarok er vel ein ganske krevende program so vidt eg veit.

6633063[/snapback]

 

Har ikke prøvd andre program, fordi jeg syns Amarok var best. Hva mener du med krevende? Type prosessor? Vel min prosessoren kjører på rund 17-20% med Amarok på så det skulle vel ikke være et problem.

Lenke til kommentar
Er det bare Amarok dette skjer i?

Amarok er vel ein ganske krevende program so vidt eg veit.

6633063[/snapback]

 

Har ikke prøvd andre program, fordi jeg syns Amarok var best. Hva mener du med krevende? Type prosessor? Vel min prosessoren kjører på rund 17-20% med Amarok på så det skulle vel ikke være et problem.

6633506[/snapback]

 

Vel det krever for eksempel meir ein Xmms til dømes

Prøv å se om du får det samme problemet med Xmms.

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

Hallo! Har ikke spurt etter ny avspiller! Jeg har prøvd litt av hvert men liker Amarok best. Virker som det er i Amarok at problemet ligger.

 

Etter nermere tilsyn virker det som det er enkelte sanger som starten kuttes på. Skal prøve å laste sangene inn på nytt igjen.

 

Edit: Det ble en smule bedre. Men mangler første slaget på sanger som begynner rett på. The Outside av Span er sangen som rammes mest. Prøvde å dra timeren helt til null men da ble det ikke lyd før etter 8 sekunder. Merkelige saker.

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar

Etter litt mer om og men virker det som om det er .wma-filene som blir kuttet.

 

hockey500: De andre spillerne jeg har prøvd har ikke installert .wma-støtte så derfor er jeg ikke sikker. Har du noen sanger i .wma-format som starter brått (rett på altså) så kan du prøve å se selv. Hvis det samme skjer så er det vel noe med TagLib som Amarok bruker som ikke helt støtter .wma.

 

Edit: 500 :D weeeee

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
Har du crossover mellom sangene? Har opplevd liknende problem, og da var det pga. bug med crossoverfunksjonen.

6663746[/snapback]

 

Nei den er av. Har til og med prøvd å sette den til å pause i mellom. Fikk svar fra moderator i Amarokforumet at det kan være noe galt med xine-lib 1.1.1 og fikk beskjed om og oppdatere til 1.1.2.

 

Trenger hjelp med å installere den pakken!

Har til nå fjernet

- libxine1c2

- libxine-extracodecs

- libxine-main1

Da ble også Amarok og Totem avinstallert.

Så lastet jeg ned xine-lib_1.1.2, pakket den ut, kjørte ./configure, sudo make og sudo make install.

Hva nå? Nå får jeg ikke installert Amarok uten å installere de gamle bibliotekene.

 

Noen som vet om jeg har gjort rett?

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
Hvis du kompilerte Xine og installerte med 'make install' må du også gjøre det samme med alt som avhenger av Xine.

 

BRUK pakkesystemet. Under tvil bruk Checkinstall hvis du skal installere fra kildekode.

6671402[/snapback]

 

Men Xine-lib 1.1.2 fins ikke i pakkesystemet enda. Så jeg får vel vente. :(

Lenke til kommentar
Hvis du kompilerte Xine og installerte med 'make install' må du også gjøre det samme med alt som avhenger av Xine.

 

BRUK pakkesystemet. Under tvil bruk Checkinstall hvis du skal installere fra kildekode.

6671402[/snapback]

 

Men Xine-lib 1.1.2 fins ikke i pakkesystemet enda. Så jeg får vel vente. :(

6671583[/snapback]

 

Det er vel ikke så vanskelig å lage en .deb pakke på det ved hjelp av checkinstall

Lenke til kommentar
Hvis du kompilerte Xine og installerte med 'make install' må du også gjøre det samme med alt som avhenger av Xine.

 

BRUK pakkesystemet. Under tvil bruk Checkinstall hvis du skal installere fra kildekode.

6671402[/snapback]

 

Men Xine-lib 1.1.2 fins ikke i pakkesystemet enda. Så jeg får vel vente. :(

6671583[/snapback]

 

Det er vel ikke så vanskelig å lage en .deb pakke på det ved hjelp av checkinstall

6671747[/snapback]

 

I tried, but I failed. :(

 

Hvordan? Jeg vet ikke hvordan jeg lager en deb, og har derfor sikkert feilet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...