Jump to content
Sign in to follow this  
Spr0cket

sikkerhetsenhet-programvare - hva er dette?

Recommended Posts

dukket opp i ff etter at jeg installerte siste versjon. skrev inn et passord der når jeg lastet ned sertifikat til nettbanken, og nå må jeg oppgi passord for å logge på igjen.

jeg er ikke interessert i å legge inn passord til FF hver bidige gang jeg skal logge på nettbanken. noen gode tanker?

og noen som skjønner hva poenget med dette er?

Edited by Spr0cket

dukket opp i ff etter at jeg installerte siste versjon. skrev inn et passord der når jeg lastet ned sertifikat til nettbanken, og nå må jeg oppgi passord for å logge på igjen.

jeg er ikke interessert i å legge inn passord til FF hver bidige gang jeg skal logge på nettbanken. noen gode tanker?

og noen som skjønner hva poenget med dette er?

6627391[/snapback]

Ka meiner du med FF?

det kan være litt vanskelig å forklare hvis du ikke har sett denne funksjonen selv i siste versjon av FF

men i korte trekk går det ut på at alt av sertifikater, brukernavn/passord comboer og lignende login-informasjon er beskyttet av et passord i selve FF

Dette er nok vel og bra for delte datamaskiner, men jeg fant det noe irriterende. spes siden det var så vanskelig å finne ut hvordan man slår av denne funksjonen.

Det som skjer er at når du kommer til den sia hvor du skal logge deg inn, vil firefox spørre deg om dette ekstra passordet før firefox "husker" brukernavn og passord.

og ad nevnte passord, det er case sensitive, og når jeg skrev det inn første gang hadde jeg vissnok på caps. /cry