Gå til innhold

ny bærbar nå eller vente?


Anbefalte innlegg

Hei, har et problem her som jeg håper å kunne få svar på fra dere eksperter her inne.

 

har tenkt å bestille en Dell i6400, med følgende komponenter:

- 1gb ram

- x1400 grafikkort

- core duo prosessor 1,6 ghz

 

men er litt nølende med tanke på at core 2 duo prosessoren snart kommer ut. Har kun omtrent 8k å bruke på ny bærbar, så er det noe vits i å vente? får jeg en ny bærbar med den nye prosessoren til 8k? den bør da være noenlunde like bra som denne i6400.

 

noen som har peiling på dette?

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har et problem her som jeg håper å kunne få svar på fra dere eksperter her inne.

 

har tenkt å bestille en Dell i6400, med følgende komponenter:

- 1gb ram

- x1400 grafikkort

- core duo prosessor 1,6 ghz

 

men er litt nølende med tanke på at core 2 duo prosessoren snart kommer ut. Har kun omtrent 8k å bruke på ny bærbar, så er det noe vits i å vente? får jeg en ny bærbar med den nye prosessoren til 8k? den bør da være noenlunde like bra som denne i6400.

 

noen som har peiling på dette?

 

takker for alle svar

6626034[/snapback]

 

har du tid ville jeg ha ventet. Da rekker du kanskje å spare deg opp til noe du blir 95% fornøyd med :)

 

Jeg ville ikke kjøpt bærbar uten dual-core og 64-bits nå. Det er viktig å tenke langsiktig m tanke på holdbarhet. Det er tross alt i fremtiden vi skal leve resten av livet vårt. Kjøp deg noe bra. (dell??..)

Lenke til kommentar
snip

6626034[/snapback]

 

har du tid ville jeg ha ventet. Da rekker du kanskje å spare deg opp til noe du blir 95% fornøyd med :)

 

Jeg ville ikke kjøpt bærbar uten dual-core og 64-bits nå. Det er viktig å tenke langsiktig m tanke på holdbarhet. Det er tross alt i fremtiden vi skal leve resten av livet vårt. Kjøp deg noe bra. (dell??..)

6626761[/snapback]

Men hva med pris? Kommer disse Core 2 Dual bærbare til å være i den øvre prisklassen? dvs. 15k+ kr eller også til de litt billigere <10k kr? Ny teknologi koster som regel litt....

Lenke til kommentar

Det jeg har sett av prisantydninger gir omtrent samme pris på Core 2 Duo (Merom) og Core Duo CPU-er. I og med at de faktisk bruker tildels samme brikkesett burde prisene bli omtrent like.

 

Men så er det et spørsmål om tilgjengelighet, noe jeg tror vil medføre at Core 2 Duo først vil bli tatt i bruk i de dyrere modellene, dvs med kraftigere grafikkløsning, større batterikapasitet, maks minne, stor harddisk, god skjerm med mer.

 

Og på enkelte ASUS modeller er det faktisk mulig å oppgradere fra Core Duo til Core 2 Duo. Krever biosoppdatering og at enten 945GM eller 945PM brikkesett er brukt.

 

Er enig i at det kan være fornuftig å velge 64bit i dag, selv om jeg tror for de av oss som har normalt bruk vil 32bit holde i mange år. Vet selv at jeg ikke kommer til å oppgradere hverken til Vista eller ny Office før det er hakkende nødvendig. (har testet begge og det er ikke verdt pengene).

 

På budsjettet ditt vil jeg også ha vurdert AMD Turion64 X2. De er prisgunstige, men levereres dessverre litt for lavt spesifisert. Både ASUS, FS og HP har modeller. Acer kommer med en i Ferrariserien.

Lenke til kommentar
men, er det lenge til Core Duo 2 kommer ut på det bærbare markedet ?

noen som vet ?

6629987[/snapback]

 

Nå er den lansert, apple skal vist nok få den først og Asus har anonsert at de "har" både dette og HD/blueray drev i sine bærbare maskiner (noe som bare er bull...) så jeg vil tro det er snakk om uker, ikke måneder.

 

Selv venter ejg spent på en PC som likner w3j med Core 2 duo :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...