Gå til innhold

Frastjålet mobil telefon!


Anbefalte innlegg

Jeg var så utrolig heldig at jeg har fått frastjålet min SE W900 med et Sandisk 2GB kort.. er så gla nå!! :thumbdown:

 

så, er problemet slikt at jeg ikke har kvittapå den, har på minnekortet, men ikke mobben, den ble kjøpt hos en kompis som ikke tar vare på nokka :p men uansett..

 

Hva er sjansene for å få den tilbake (forsikring e.l)

jæ har ikke snøring på hvor den ble kjøpt og kompissen min bor i USA for øyeblikket, jeg fikk den for ca 7 dager siden, da han dro og sånn ble det.. han glemte den hos en annen kompiss, så jæ kjøpte den hos han, og sendte han penga, han er da også uten mob :p (logisk) og jæ får ikke tak i fyrn.. :hrm:

 

ligger jæ tynt ann? eller er det enda sjans?

 

Trenger mobil nå! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, bor ikke hjemme, bor hos mine besteforeldre.. men er redd for at jæ sitter med for lite dokumentasjon på saken,, og vil bli anmeld for svindleforsøk.. jæ har null peiling på forsikring selskapa sine hjerner..

6625978[/snapback]

 

Så lenge du ikke har gjort noe ulovelig, er vel det ikke farlig og ta det opp meg forsikrings selsakpet?

Lenke til kommentar
vel, bor ikke hjemme, bor hos mine besteforeldre.. men er redd for at jæ sitter med for lite dokumentasjon på saken,, og vil bli anmeld for svindleforsøk.. jæ har null peiling på forsikring selskapa sine hjerner..

6625978[/snapback]

 

Så lenge du ikke har gjort noe ulovelig, er vel det ikke farlig og ta det opp meg forsikrings selsakpet?

6625989[/snapback]

 

nei, det er greit., men en veninne av meg hadde en kompiss som var på bukta festivalen, han ble frastjålet MP3 spiller og mobil.. gikk til forsikrings selskaper hadde ikke noe doku på tingene, de var gaver.. og han ble "kastet" ut.. og beskyldt for svindel. fyren kontakta forbruker rådet og fikk saken fiksa. men alikevell.. sykt..

Lenke til kommentar

du må nok skaffe dokumentasjon på det du har blitt frastjelt. kan nok ikke bare komme å si at du mistet den men har desverre ikke noe kvittering eller noe som kan bevise at du faktisk eide den aktuelle gjenstanden, men alikevel vil ha x antall kroner i erstatning. jeg ble frastjelt mobilen på mann messa for en par tre år siden og jeg måtte sende inn kvittering og melde den stjelt hos politiet, og ta med eska til politiet så de kunne se IMEI og serie nummer, og sperre den.

Lenke til kommentar

Ofte registreres du jo der du kjøpte det, og da kan du be dem om å få en ny kvittering for kjøpet. Eneste sjans er nok å få tak i kompisen din. Men uansett bør du jo ta kontakt med forsikringsselskapet og forklare situasjonen, dette har de nok vært borti før. Du har jo ikke noe å tape på det iallfall.

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar

1. Kontakt mobiloperatøren og be dem sjekke IMEI-nummeret på telefonen. IMEI-nummeret er et unikt serienummer for hver enkelt mobiltelefon. Hver gang du ringer eller sender en melding, registreres det hos operatøren hvilket IMEI-nummer det er på telefonen du bruker.

2. Kontakt de største importørene i landet og finn ut hvilken butikk som har solgt telefonen med det gjeldende IMEI-nummeret.

3. Kontakt butikken og be om kopi av kvitteringen.

4. Anmeld tyveriet til politiet.

5. Kontakt forsikringsselskapet og legg frem kvittering og anmeldelse.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
1. Kontakt mobiloperatøren og be dem sjekke IMEI-nummeret på telefonen. IMEI-nummeret er et unikt serienummer for hver enkelt mobiltelefon. Hver gang du ringer eller sender en melding, registreres det hos operatøren hvilket IMEI-nummer det er på telefonen du bruker.

2. Kontakt de største importørene i landet og finn ut hvilken butikk som har solgt telefonen med det gjeldende IMEI-nummeret.

3. Kontakt butikken og be om kopi av kvitteringen.

4. Anmeld tyveriet til politiet.

5. Kontakt forsikringsselskapet og legg frem kvittering og anmeldelse.

 

-snubbel

6626586[/snapback]

Han har vel neppe imeinr når han ikke har kvittering eller telefon.Men han kan få operatøren til å sjekke imei på telefonen han sist brukte.
Lenke til kommentar
1. Kontakt mobiloperatøren og be dem sjekke IMEI-nummeret på telefonen. IMEI-nummeret er et unikt serienummer for hver enkelt mobiltelefon. Hver gang du ringer eller sender en melding, registreres det hos operatøren hvilket IMEI-nummer det er på telefonen du bruker.

6626586[/snapback]

Han har vel neppe imeinr når han ikke har kvittering eller telefon.Men han kan få operatøren til å sjekke imei på telefonen han sist brukte.

6626694[/snapback]

 

Det var jo nøyaktig det jeg skrev. Herlighet.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...