Gå til innhold

Overføringshastighet Canon 350D


Anbefalte innlegg

Har så langt brukt Canon-softwaren for å overføre bilder fra kameraet, men syns i grunn det går ganske sakte. Har også prøvd å innstallere selve driver-programmet fra software-CDen og brukt windows sitt overføringsprogram, noe jeg faktisk syns gikk raskere.

 

Finnes det noen lur måte å få over disse bildene på litt kjapt? En gigabyte med bilder tar fort en 30-40 minutter for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En gigabyte med bilder tar fort en 30-40 minutter for min del.

6624354[/snapback]

:eek::hmm:

Har to Kingston kort (50x) på 2 gig hver og de tømmes på under 20 minutter / kort.

Mitt Sandisk Extreme III (133x) 1 Gig tømmes på under 10 minutter.

Jeg har kortene i kamera når jeg overfører.

Lenke til kommentar

Med mindre det er noe som er galt et eller annet sted så vil jeg tro at det er datamaskinen som er flaskehalsen, uten at jeg skal si det for sikkert. Jeg har samme kamera, bruker som regel windows sin programvare for å overføre bildene - rett fra kameraet - og har aldri brukt i nærheten av 30 - 40 minutter på 1 gb. Har aldri tatt tiden, men har aldri irritert meg over at det går for treigt. (Og jeg er vanligvis temmelig utålmodig når det gjelder slike ting.)

Lenke til kommentar

Da er det sikkert bare å ta tiden neste gang du skal overføre bildene, og så kan sikkert noen av de mer drevne medlemmene her inne komme med synspunkter om det er lang tid eller ikke. Personlig ble jeg også nysgjerrig og håper å huske å sjekke klokka neste gang jeg tømmer kortet. ( Har samme kort som "Rivers".)

 

Men det kan jo også hende at det er relativitetsteorien som spiller deg et lite puss her...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...