Gå til innhold

TDK kasetter - Dårlige?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Leste et sted her på forumet at de vanlige TDK kassettene du får kjøpt på ElKjøp skulle være "dårlige". Ingen begrunnelse var det husker jeg, men har selv slike kasetter med et nv-gs180. Jeg har noen igjen av dem, og det hadde derfor vært dumt om jeg måtte kaste de og kjøpe rensekasett, vis jeg bestemmer meg for å skifte pga. denne påstanden.

 

Men jeg vil sjekke årsaken først .. Er det noen som vet noe om det denne mr.x har sagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Leste et sted her på forumet at de vanlige TDK kassettene du får kjøpt på ElKjøp skulle være "dårlige". Ingen begrunnelse var det husker jeg, men har selv slike kasetter med et nv-gs180. Jeg har noen igjen av dem, og det hadde derfor vært dumt om jeg måtte kaste de og kjøpe rensekasett, vis jeg bestemmer meg for å skifte pga. denne påstanden.

 

Men jeg vil sjekke årsaken først .. Er det noen som vet noe om det denne mr.x har sagt?

6621440[/snapback]

 

Neida, man kan få 'bedre' kassetter og men da betaler du grovt for det. Forskjellen ligger i den legeringen som brukes på kassettene, noen etterlater mer smuss på videohodet enn andre.

 

Men jeg vil ikke si at TDK er den verste, heller ikke den beste. De er gode nok til kameraet ditt.

Endret av coban
Lenke til kommentar

Tror du gjør kameraet ditt en tjeneste ved ikke å bytte merke faktisk. Ikke fordi Sony, Panasonic eller andre merker er dårligere, men fordi det aldri er lurt å bytte mellom flere kassettmerker. For kjøper du et annet merke nå, så kan det jo hende at du vil bruke de gamle tapene en gang i fremtiden av en eller annen grunn. Å bruke rensekassett vil hjelpe til med å unngå problemer, men rensekassetter skal brukes minst mulig da de sliter på videohodene.

 

Bedre kassetter vil ikke gi deg bedre bildekvalitet, men egner seg stort sett til mastring fordi signalene lagres sterkere på tapen. Dette gjøres fordi beskyttelsen på tapen ikke er så tykk som på standard mini-DV kassetter. Ulempen med det, er at de ikke egner seg til gjenbruk på grunn av større slitasje på båndet. Skal du bruke en mini-DV kassett om igjen noen ganger, er det altså bedre med en standard kassett, som f.eks dine TDK kassetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...