Gå til innhold

Mangen farger som ikke skal vær der. hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har et asus x800xt skjermkort (AGP) jeg satt å lekte meg litt på 3d studio max8. Da maskinen plutselig valgte å skru seg av. Jeg skrudde på maskinen igjen og under oppstarten var det ikke bare svart-hvit men det var mangen farger som ikkje skal vær der.

Å dagen etterpå så prøvde jeg en gang til og da virket alt normalt og jeg kom inn i windows. og trykket ikke på noen ting. Og etter en stund så ble det mangen farger på skriveborde. Og etter en kort stund klarte jeg ikke å se noen bokstaver akkuratt som en tornado hadde vært på skjermen. I tillegg var det streker i alle retninger. Og det skal ikke ver temp problem for det går på vannkjøling både CPU og GPU. Kan det være driver problemer.?? Eller er korte ødelakt?? :hmm:

 

Trenger Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om noe er blitt utsatt for Magnetisme, eller rett og slett strøm.

Hvis det er blitt utsatt for magnetisme, kan du i noen tilfeller avmagnetisere de defekte komponentene, men er det utsatt for strøm (som for eksempel statisk elektrisitet eller i form av lyn/overspenning) kan du ikke gjøre annet en og bytte ut de delene som ser ut til og være defekte

Lenke til kommentar

Høres ut som en fysisk feil på skjermkortet ja. Minnekorrupsjon muligens, men det er vanskelig å si.

 

Test i en annen maskin. Hvis det er det samme der, så må du nesten rende den i retur om du ikke har voidet garanti/returrett på den.

 

Eneste du kan sjekke er at du ikke har kortsluttet noe om du har brukt artic silver. Fikk ved en feil litt AC på på noen av beina på en minnebrikke på et skjermkort, og da ville det ikke starte lenger. Det var bare å renske vekk, så funket det igjen.

 

Men sjansene for at det skjer av seg selv over tid er nok små. Det er nok store sjanser for at kortet rett go slett er ødelagt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det høres ut som om noe er blitt utsatt for Magnetisme, eller rett og slett strøm.

Hvis det er blitt utsatt for magnetisme, kan du i noen tilfeller avmagnetisere de defekte komponentene, men er det utsatt for strøm (som for eksempel statisk elektrisitet eller i form av lyn/overspenning) kan du ikke gjøre annet en og bytte ut de delene som ser ut til og være defekte

6621158[/snapback]

EH?

hvordan utsetter du et skjermkort for magnetisme? :w00t:

 

 

Uansett.. trådstarter - det virker som skjermkortet ditt blir overopphetet, ta ned ATITool og sjekk hvilken temperatur den ligger på. Du sier du har vannkjøling - sjekk om vannblokka sitter skikkelig på skjermkortet og at den ikke lekker eller no.

Hvis du overklokker, still hastigheten ned til normalt eller lavere og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
hvordan utsetter du et skjermkort for magnetisme?  :w00t:

 

 

På samme måte som for eksempel en magnet over skjermen din.. prøv og hold den der i cirka 5 minutter.. så skal jeg love deg at det er mange farger på pcen din

6621395[/snapback]

hehe.. Jeg vet hva magnetisme er og hvordan den påvirker elektronikk. Det jeg ikke forstår er hvordan du kan komme med et sånt forslag. Hvordan skal trådstarter få en kraftig nok magnet i nærheten av skjermkortet og ikke oppdage det før det er for sent?

Høyttalere har ikke kraftig nok magnetfelt - med mindre du setter maskinen ved siden av super høyttalere som ikke er magnetisk skjermet.

 

:roll:

Lenke til kommentar
hvordan utsetter du et skjermkort for magnetisme?  :w00t:

 

 

På samme måte som for eksempel en magnet over skjermen din.. prøv og hold den der i cirka 5 minutter.. så skal jeg love deg at det er mange farger på pcen din

6621395[/snapback]

hehe.. Jeg vet hva magnetisme er og hvordan den påvirker elektronikk. Det jeg ikke forstår er hvordan du kan komme med et sånt forslag. Hvordan skal trådstarter få en kraftig nok magnet i nærheten av skjermkortet og ikke oppdage det før det er for sent?

Høyttalere har ikke kraftig nok magnetfelt - med mindre du setter maskinen ved siden av super høyttalere som ikke er magnetisk skjermet.

 

:roll:

6621481[/snapback]

 

Trenger ikke være super høytalere for å få magne tisme problemer, de trenger bare og være gamle eller ødelagte. Pluss du har mer en bare magneter som magnetismisk forstyrelse, en elektromagnet for eksempel, og han spør etter hva som kan være galt, ikke hva som har liten sansynlighet

Endret av -=CH=-
Lenke til kommentar
Trenger ikke være super høytalere for å få magne tisme problemer, de trenger bare og være gamle eller ødelagte. Pluss du har mer en bare magneter som magnetismisk forstyrelse, en elektromagnet for eksempel, og han spør etter hva som kan være galt, ikke hva som har liten sansynlighet

6621498[/snapback]

Akkurat derfor lurer jeg på hvorfor du drar frem magnetfelt o.l. når trådstarter lurer på hva som kan være galt, ikke hva som har liten sannsynlighet.

Flest feil er skyldet drivere, deretter varme, deretter fysiske skader osv osv. Vil tro at magnetfelt forårsaker 0.000000001% av alle skjermkort relaterte feil om ikke mindre.

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar

Skjermkote ligger på en ca 28-30 grader. Men det har blitt overklokka et par ganger Ganske mye. Så det kan vær at det er problemet. Kortet er helt fint har sett etter vann men fant ingen ting. Men pcen er 3 år til våren igjen. Så det blir nok Core 2 Duo denne mnd. Og det kan ikkje være magnetisme for jeg har laga mitt eget tre kabinett og det kan ikkje vær lyn som har påvirka for jeg har lyn sikring padde.

 

Men takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...