Gå til innhold

Nytt klokkevenlig HK socket775


Anbefalte innlegg

Jeg har en hp pc og som de fleste vet har hp nerfa alle biosene og å oppdatere med en bios fra produsenten (ASUS) er håpløst fordi kortet Asus PTGD1-LA ikke eksisterer ifølge sidene deres.

 

Så jeg trenger tips til nytt hovedkort som er oppgraderingsvenlig og overklokkings venlig jeg har for øyeblikket

 

Intel Pentium 4 650, 3400 MHz Geforce 6600 256MB pci express (skal snart byttes)

1 Gb ddr2 ram

1 samsungCD/DVDW TS-H552L

1 samsung DVD-ROM TS-H352C (begge er ide tror jeg)

1 Personal media drive (en berbar disk som kan skubbes inn i en skuff i pcen istedenfor å bruke kabler, alså jeg må ha usb2 tilkobling på hovedkortet)

1 Hitatchi Felt Deskstar T7K250

1 tv kort

Soundblaster xfi lydkort

 

 

Skulle egentlig ønske at jeg hadde flere pci porter ( har 3 nå men bare 2 i praksi pga skjermkort kjøler), men siden kabinettet mitt er bare 38 cm høyt er det ikke plass til det, men kan vurdere nytt kabinett også vis jeg liker hovedkortet som blir fåreslått :)

 

 

Edit: pris helst under 1500Kr

Endret av omt123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med et slikt et.

Litt dyrere enn du hadde som maxpris men det er utrolig godt og meget overklokkevennlig både manuelt og ferdiginnstillt som gjør at du kan overklokke i prosenter. 10%, 15%, 20% etc.... husk at jo mer du overklokker jo mer kreves av minnet, ha derfor høyest mulig mhz på brikkenedine. (det visste du vel fra før av går jeg ut i fra....) :p

 

Uansett ville jeg valgt ASUS sin kort med AI NOS-funksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...