Gå til innhold

dv kasset vilket merke ?


Anbefalte innlegg

hei

lurer på om noen kan hjelpe meg med tips vilken dv kasset jeg skal bruke , har sony pc 330 kamera har brukt sony premium dv kasstter en stund, ikke noe fornøyd med de .

har problem med att jeg for fostyrrelse på noen av kassetene og det som er surt er att jeg ikke ser dette før jeg etter det er filmet .

har dere noen tips på bra kassetter jeg bør bruke

håper noen kan hjelpe meg her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det høres merkelig ut. Det høres mer ut som om du bare har fått litt skitt på drivverket.

 

Det som er viktig er å ikke blande taper fra forskjellige produsenter. For de bruker forskjellige kjemiske blandinger på tapene...og når du blander dem kan de reagere på hverandre og legge av skitt og møkk i kamera.

 

Kjør rense tape med jevne mellomrom om du filmer mye. Den skal kjøres i 10 sek hvergang.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
hei

lurer på om noen kan hjelpe meg med tips vilken dv kasset jeg skal bruke , har sony pc 330 kamera har brukt sony premium dv kasstter en stund, ikke noe fornøyd med de .

har problem med att jeg for fostyrrelse på noen av kassetene og det som er surt er att jeg ikke ser dette før jeg etter det er filmet .

har dere noen tips på bra kassetter jeg bør bruke

håper noen kan hjelpe meg her

6613199[/snapback]

 

Sonys taper er slettes ikke dårlige, men det er en myk tape som legger igjen mye grums på hoder og i båndføringsmekanismer.

Skal du bruke denne bør du ha faste rutiner på rens av kameraet, f.eks hver 10. time med rensetape og en skikkelig rens hver 50. time med rensepads og isopropanol.

 

Tror jeg heller vil anbefale deg å konvertere til Maxell taper.

De er litt hardere, og legger ikke igjen like mye svineri i kameraet, men samtidig er de følsomme for all gørra fra Sonytapen, så du må rense skikkelig før du bytter.

Maxelltapen og også ca 5 %billigere, i alle fall koster den omtrent en krone mindre fra importøren enn Sonytapene...

 

[Edit - tyrkleif]

/Avo

Tapepusher :innocent:

Endret av avo
Lenke til kommentar

Jeg har meget god erfaring med Panasonic. Har kjørt gjennom en god del av disse, både hjemme og på jobb, og ikke møtt noen problemer enda. Vi selger nesten kun Panasonic tape der jeg jobber, og det er ytterst sjelden at noen som helst har bruk for rensetape. Vi anbefaler at de holder seg til et merke (Panasonic), og de som gjør det, kommer aldri innom for å kjøpe rensetape.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...