Gå til innhold

hva krever photoshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal kjøpe meg bærbar pc nå. lurer på å skaffe meg ps..hva krever det av pc'n? takker fro hjelp

6610485[/snapback]

 

Spørsmålet er vel kanskje heller hvor lenge gidder du og vente:P Det er klart at en proff har store krav om hvor effektivt å knirkefritt photoshop skal gå, mens vi amatører tåler at de tyngste prossesene tar noen sekunder.

 

Jeg ville i hvertfall prioritert mye minne, rask harddisk og dual core prossesor. Selv har jeg akkurat bestillt en bærbar Mac som jeg blant annet håper å kunne bruke litt til bilderedigering. Valgte denne fordi det er en av de få maskinen med 2ghz dualcore prossesor man kan få for en billig penge, hjelper selvsagt ekstra mye at man får med lekkert design og et kreativt oprativsystem i pakken.

Lenke til kommentar

raskt minne er tingen, på dagens maskiner er minnet så raskt at PS ikke skal ha noen problem hvis du feks. har 2 GB og brikkene er på 667 mhz. Hvis det er dell du går for så ring dem og prut litt pris eller få dobbelt minne etc. De er som oftest greie til å gi med litt mere og du kan jo si at du vurderer en dell og et par andre maskiner. Men jeg er enig med Modin at du bør gå for en dual core prossesor på min. 2 ghz! Hva med en 9400 eller XPS?

Lenke til kommentar
skal kjøpe meg bærbar pc nå. lurer på å skaffe meg ps..hva krever det av pc'n? takker fro hjelp

6610485[/snapback]

 

Systemkrav

Windows

- Intel® Xeon™, Xeon Dual, Intel Centrino™ eller Pentium® III- eller 4-prosessor

- Microsoft® Windows® 2000 med Service Pack 4 eller Windows XP med Service Pack 1 eller 2

- 320 MB RAM (384 MB anbefales)

- 650 MB ledig plass på harddisken

- Skjermoppløsning på 1024 x 768 med 16-bits skjermkort

- CD-ROM-stasjon

- Internett- eller telefonforbindelse kreves for å aktivere produktet

 

Macintosh

- PowerPC® G3-, G4- eller G5-prosessor

- Mac OS X v.10.2.8 til v.10.4 (10.3.4 til 10.3.8 anbefales)

- 320 MB RAM (384 MB anbefales)

- 750 MB ledig plass på harddisken

- Skjermoppløsning på 1024 x 768 med 16-bits skjermkort

- CD-ROM-stasjon

- Internett- eller telefonforbindelse kreves for å aktivere produktet

 

 

edit: glemte å nevne at du bør ha så mye minne som mulig... alltid greit når man skal behandle lyd og bilde :) ovenfor er Adobes egne spec. på selve produktet (minstekrav).

Endret av Svoosj
Lenke til kommentar

Jeg har en 2 år gammel lap (P4, 3,06 GH og 512 M RAM) som det går an å bruke PS og redigere bilder dersom du jobber med ett og ett bilde. Men i det øyeblikket jeg oppdaget actions og hvor lett det er, ble lapen degradert til surfemaskin. PS er glad i mye minne og rask prossessor, så en dualcore med 2 GB RAM bør gjøre susen. På den stasjonære har jeg 1 GB RAM og det går greit, men drømmer om ny prossessor og mer RAM.

 

En annen ting er jo skjermen på en laptop. Blir liten til å redigere på.......

Lenke til kommentar

jeg tenkte på å kjøpe denne

 

Intel® Core™ Duo Processor T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

120GB (5,400rpm) Hard Drive

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16

Lenke til kommentar
kommer vel også ann på hvem PS du skal gå til innkjøp av.

CS krever mindre enn CS2.

PS 7 krever jo enda mindre igjen.

PS Elements kjører jeg på en P III 450 med 512mb ram å det flyter bra.

6626220[/snapback]

jeg har en pc med en 3.4 ghz prosessor. den funker fett da! ;) også har jeg 2 gb ram + skjermkort til over 4 000,- ;):p så jeg sliter ikke :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...