Gå til innhold

Hvilket kamera skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei,

Planlegger å kjøpe meg videokamera, men er litt usikker på hvilket. Det er jo så mye ute på markedet at man fort går i surr.

 

Lager filmer fra turer og andre spesielle begivenheter, mest for sirkulering i vennegjenger, men ønsker et kamera godt nok til å kunne vise på tv (min egen, ikke kringkastes...). Night vision hadde også vært morsomt, for sene kvelder

 

Lønner det seg å ha harddisk, minnekort, DV, DVD eller noe annet?

Hvilket merke anbefaler dere? Har gode erfaringer med Canon fra foto, så heller vel litt mot det også her.

 

Tenkte å bruke rundt 5-8-10.000 - det bør vel holde..

 

Takk for hjelpen! :w00t:

Endret av in87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MiniDV er det beste lagringsmediet, harddisk/flashminne og DVD er ikkje kome langt nok i utviklinga til å konkurrere. Panasonic har nokon av dei beste kameraa i den prisklassen, til dømes NV-GS500 som koster rundt 8000kr. Canon sine billegaste kameraserie (MV7xx, MV8xx og no MV9xx) skal vere relativt dårlege i høve til Panasonic og Sony, med tanke på både feilratio og biletkvalitet.

 

Trur det er Sony som har den beste nighshot-funksjonen, so du kan jo ta ein titt på DCR-HC96 i tillegg.

Lenke til kommentar

Skal du ha et kamera i klassen 5-8000 kroner, bør du styre unna Canon (en av de dårligste på markedet i denne prisklassen faktisk, både på bildekvalitet og driftsikkerhet). Eneste produsent med 3CCD i denne prisklassen er Panasonic. Deres 3CCD kamera fås fra 5000 kroner og yter stort sett mye bedre enn kamera fra andre produsenter i samme prisklasse... nettopp på grunn av 3CCD (3 bildebrikker i stedet for en).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...