Gå til innhold

Telenor lover flashmenyer i W-serien


Anbefalte innlegg

Hadde du giddet å forklare ossn du gjorde det ? ;)

Nå gjorde altså jeg det på w810i. Men jeg kan lasta opp pakken med programmet og filene jeg brukte, for dem som har w810i. Link

 

Ellers så kan jeg skrive en kortfattet guide for såkalt 'unbranding' av SE tlf.

 

Operasjonen består av å flashe av tlf. på alle områder. Altså alle instillinger, kalender mm. vil bli tilbakestilt. Resultatet er dermed også at Entry\Djuice eller tilsvarende forsvinner)

Utstyr i bruk er kun USB-kabel som kom medfulgt med SE tlf. din.

Det er en ganske møysomelig prosess, da det er tidkrevende å finne riktige filer. (xsse.4shared.com har mye og mangt, hvis ikke just google it ;))-

Du kan derimot slippe billig unna om du betaler en slant på underkant av 100 kr til www1.davinciteam.com/index.html . Da skulle du få alt av filer og veiledning du skulle trenge.

 

Hvis du fortsatt vil gjøre det gratis..

 

Viktig å huske at du må fjerne sim-kortet før du flasher for å unngå at også dette blir vasket rent (noe jeg opplevde)

 

Filene du trenger er

- Program til å flashe (her: XS++)

- Main firmware (hovedinstillinger)

- FS firmware (språkinstillinger. Du må finne den fila som er spessifisert 'Europe 4' for å fortsatt ha en

norsk tlf)

- Custom firmware. (i de fleste tilfeller så ligger den allerede inne i XS++. Altså du velger custom firmware utifra din tlf. i programmet. Er du uheldig, slik min kamerat var, må du ut og finne også denne filen på nettet.)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...