Gå til innhold

Se siden jeg lager, den blir feil med divs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og takk for at du tar deg tid til å lese om problemet mitt. :)

Jeg driver da og lager en hjemmeside til min far's bedrift som er en esso bensinstasjon.

Jeg har forhørt meg litt rundt om hjørnene ang, stil med css og html. Før brukte jeg tabeller og såkaldte "tr" "td"er. Men fikk høre at det ikke skulle brukes til design opprinnelig og at jeg mye heller burde bruke divs :yes: . Men nå når jeg har laget og designet hele siden ender jeg opp med et lite problem som jeg ikke helt klarer å beskrive ( det er sent, vær snill å ha meg unnskyldt :tease: ). Men det er ikke vanskeligere enn å gå på denne lenka for å se feilen ->Esso siden.

På forhånd takk. ;)

:love:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, det er ikke sent, det er tidlig (for noen av oss) har du pøvd og legge en float: left på reklame div'en din og en float: right på innhold linken din, ser ut som det er der feilen ligger, men pass på at det skal være plass til begge div'ene da (ikke fks 40% bredde + 70% bredde)

Håper dette hjelper noe.

Tillegs tips: For og få æ,ø og å kan du bruke æ ø og å .

Lykke til videre ;)

Skrevet

Mulig at det hjelper å gi #reklame float:left; og fjerne position:relative; fra #innhold.

Gi #adskiltinnhold clear: both;, da legger den seg underst uansett.

I IE er siden mye verre enn i Firefox. Det hjelper muligens med doctype? Her finner du info om det.

Skrevet

For å løse æ,ø,å-problemet ditt, foreslår jeg at du enten bruker æ ø og å som det blir sagt over, her. Eller så kan du lagre filen din i UTF-8 tegnsettet. Det holder ikke bare med å sette charset i en meta, filen din må faktisk lagres i dette tegnsettet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...