Gå til innhold

Victor V286P søker muligens ny eier.


Anbefalte innlegg

Sitter nå her ute i nattemørket. Min gamle.. uhm... flyttbare har tatt kvelden for nå ser det ut som, og jeg tror ikke jeg er inne for å sette meg for mye inn i systemet.

 

Det er altså en Victor V286P.

ca. 1989

10MHz

1mb RAM

20mb Harddisk

1,44 diskettstasjon.

CGA plasmaskjerm (orange)

 

 

Det som skjedde var at jeg prøvde å overtale den BIOS-lignende Setup'en til å tro at vi var i i den 3dje dagen i den 8nde måneden i år 2006, ikke 43:68:4035. Så plutselig ble skjermen svart, gitt. Har prøvd å reboote noen ganger, og noen kaldstarter. Hjalp ikke.

 

Har plukket meg ned til tilkoblingene, men kan ikke se noen løse ledninger.

 

Den funker altså hvis du ser bort fra en svart skjerm og en "bios" med personlighet ala R2-D2. Hadde det ikke vert for at det er fullt her og at jeg ikke har mer tid enn det som går med til jobb og familie, hadde jeg gjerne brukt det som var av tid på denne lille rariteten.

 

316.jpg

 

Ser slik ut.

 

Hadde jeg hatt penger til det hadde jeg nok tatt ut innmaten og montert inn noe slags laptop/itx-basert system, med en 10" touch-screen. Men den gang ei.

 

Er det noe marked for noe sånt lenger? Hører jo om Ninendo-konsoller som går for høyere og høyere summer..

 

Den er jo ikke i "mint" condition, har nok vert ute i hard vær. Fikk den selv for et halvt års tid siden og har ikke hatt for mye tid til den, men den lille tiden vi har tilbrakt sammen har den oppført seg greit nok, selv med litt personlighet. Tror diskettstasjonen kan trenge en liten gjennomgang med sprit og pinsett også..

 

Er absålutt en fascinerende liten retro-sak i alle fall. Eventuelt noe for noe slags museum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...