Jump to content
Sign in to follow this  
Fotofashion

to bilder ved elven

Recommended Posts

Blir svimmel av det første bildet, ser ikke helt motivet her.. Stilig effekt i vannet med litt lukkertid, men jeg synes det blit for mange retninger og litt rotete.

Det andre hadde vært utrolig pent som maleri om det hadde litt mørkere underlag!

utbrent forstår ikke helst hva du mener nå. det første bildet syns jeg ikke virker utbrent. Bilde nr 2 er steinen overeksponert. Har bestilt filter så jeg får litt avlastning på den type bilder :)

tips jeg kunne ha gjort for å ha gjort bildene bedre?

Utbrent = Overeksponert

Stilken og steinen er problemet på bildet med bærene ja, har du tatt bildene på et mørkt sted, siden du har valgt såpass kraftig eksponering? Kanskje burde du ha endret lyset litt på det.

Når det kommer til det med vannet, så er ingenting på bildet skarpt, ikke engang steinen virker skarp (Her er det et must mes stativ).

Dette gjør at bildet bare ser ufokusert ut for meg. Hadde det vært skarpt hadde jeg også synes at det var litt mange retninger vil jeg tro :p

Utbrent = Overeksponert

Stilken og steinen er problemet på bildet med bærene ja, har du tatt bildene på et mørkt sted, siden du har valgt såpass kraftig eksponering? Kanskje burde du ha endret lyset litt på det.

Når det kommer til det med vannet, så er ingenting på bildet skarpt, ikke engang steinen virker skarp (Her er det et must mes stativ).

Dette gjør at bildet bare ser ufokusert ut for meg. Hadde det vært skarpt hadde jeg også synes at det var litt mange retninger vil jeg tro :p

6607135[/snapback]

nja.. valgte å ta bildet når det var mørkt da jeg ønsket å få med meg bevegelsene i elven i bakgrunnet.. Men ble mere fokusert på bærene.

demningen fikk jeg ikke til å bruke stativ, gjærdet var for høyt :(.. ønsket å få følelsen av rettningene.. prøvde å fokusere der vannet skjøv størst fart.

Alle klager på overeksponering...

første bildet ble ganske fint, men kanskje litt kjedelige farger.

2. bildet ble fint syns jeg, "overeksponeringen" ga bildet et fint særpreg og gjorde det spessielt.. :)

takkar.. lite å gjøre med fargene? Får prøve å ta et slikt bilde senere på kvelden med ndx8 filter som jeg har bestilt.. Kanskje det gjør seg mørkere.. Syns linjene som fossen lager er spennende.. ikke så linjært.