Gå til innhold

Neste generasjons skjermkort...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de kommer til å koste rundt 4000-6000,- tipper jeg. skal ha toppkortet jeg ;)

6604384[/snapback]

hehe.. håper du bare tuller.. Det er som regel bare idioti å betale dobbelt så mye for å få litt ekstra ytelse. hvertfall når du kan få den samme ytelsen om ikke mer bare ved å kunne litt om overklokking. Se bare på 7900GT og 7900GTX. 7900GTX er nesten dobbelt så dyr som 7900GT. Men om du voltmodder et 7900GT kort og klokker det så kan du få lik ytelse som toppkortet. Hva er da vitsen med å legge ut 2K ekstra for toppkortet?

Lenke til kommentar
de kommer til å koste rundt 4000-6000,- tipper jeg. skal ha toppkortet jeg ;)

6604384[/snapback]

hehe.. håper du bare tuller.. Det er som regel bare idioti å betale dobbelt så mye for å få litt ekstra ytelse. hvertfall når du kan få den samme ytelsen om ikke mer bare ved å kunne litt om overklokking. Se bare på 7900GT og 7900GTX. 7900GTX er nesten dobbelt så dyr som 7900GT. Men om du voltmodder et 7900GT kort og klokker det så kan du få lik ytelse som toppkortet. Hva er da vitsen med å legge ut 2K ekstra for toppkortet?

6604513[/snapback]

 

Vitsen er å fortsatt ha garanti og slippe å bruke timesvis av lesing og modding når man overhodet ikke har noen interesse av å tukle med pcen sin.

 

Hvis man har skikkelig peiling er det en annen sak though.

Lenke til kommentar
de kommer til å koste rundt 4000-6000,- tipper jeg. skal ha toppkortet jeg ;)

6604384[/snapback]

hehe.. håper du bare tuller.. Det er som regel bare idioti å betale dobbelt så mye for å få litt ekstra ytelse. hvertfall når du kan få den samme ytelsen om ikke mer bare ved å kunne litt om overklokking. Se bare på 7900GT og 7900GTX. 7900GTX er nesten dobbelt så dyr som 7900GT. Men om du voltmodder et 7900GT kort og klokker det så kan du få lik ytelse som toppkortet. Hva er da vitsen med å legge ut 2K ekstra for toppkortet?

6604513[/snapback]

 

Vitsen er å fortsatt ha garanti og slippe å bruke timesvis av lesing og modding når man overhodet ikke har noen interesse av å tukle med pcen sin.

 

Hvis man har skikkelig peiling er det en annen sak though.

6604538[/snapback]

Ja, de fleste som er her på forumet har en interesse for hardware. Og jeg risikerer lett 2K for å få ytelsen til et 4K kort. Alt forarbeidet rundt det med voltmodding er gjort og ligger lett tilgjengelig på nett. Tar 30 min å lese de 1-2-3 bruksanvisningene og klarer du å bomme så er du god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...