Gå til innhold

Kan jeg pushe min 3.0 prescott enda lenger?


Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt meg en relativt god kjøler (cooler master hyper 48) og en god kjølepasta (artic silver 5).

Og jeg har overklokket meg fra 3,0 ghz til 3,75 ghz på følgende verdier:
DRAM: 521
CPU Vcore: 1,600

setter jeg opp vcore til 1,625 går systemet i et slags failsafe, der det automatisk klokkes ned til 3,0 ghz og jeg må endre ting i bios for å gå videre....

setter jeg opp DRAM verdien uten å sette opp vcore mer (som er umulig) blir systemet, oppstart fryser.

Kan jeg klokke videre, ved å endre andre verdier? RAM er tvangssatt til 320mhz, 400mhz krasjer det helt på. RAM er orginalt PC3200, 2x TwinMOS brikker på 1GB hver.

De fleste instillinger står på AUTO, slik som RAM spenning og AGP slot spenning.

All hjelp mottas med takk

PS: Temperatur ser ikke ut til å være noe problem siden windows load temperatur ikke overstiger 50c. idle windows ligger på ca 42-43 c i følge everest ultimate.

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, ser dokke heilt riktig på opplysningane som vi har fått her så kjører rammen altså på 521 mhz(kanskje) og rammen klarar å kjøre på 400 mhz. Han seier at den er tvangs satt på 320 mhz, men det blir realiteten 640 mhz. Trur at han burde senke den til 200 mhz(x2=400Mhz) Då går det sikkert and å klokke høgare...

Håpar at dette var til hjelp!

 

MVH

Tharshan

Lenke til kommentar

 

 

Hei! Har kjøpt meg en relativt god kjøler (cooler master hyper 48) og en god kjølepasta (artic silver 5).

Og jeg har overklokket meg fra 3,0 ghz til 3,75 ghz på følgende verdier:
DRAM: 521
CPU Vcore: 1,600

setter jeg opp vcore til 1,625 går systemet i et slags failsafe, der det automatisk klokkes ned til 3,0 ghz og jeg må endre ting i bios for å gå videre....

setter jeg opp DRAM verdien uten å sette opp vcore mer (som er umulig) blir systemet, oppstart fryser.

Kan jeg klokke videre, ved å endre andre verdier? RAM er tvangssatt til 320mhz, 400mhz krasjer det helt på. RAM er orginalt PC3200, 2x TwinMOS brikker på 1GB hver.

De fleste instillinger står på AUTO, slik som RAM spenning og AGP slot spenning.

All hjelp mottas med takk



PS: Temperatur ser ikke ut til å være noe problem siden windows load temperatur ikke overstiger 50c. idle windows ligger på ca 42-43 c i følge everest ultimate.

6599560[/snapback]



Er jo et ganske bra resultat dette hger da wink.gif jeg ville vørt fornøyd med det. kan være at rammen og HKet ikke klarer høyere frekvenser, eller høyere volt. Kan også ha med at du har for svak strømforsyning
Lenke til kommentar
tja, ser dokke heilt riktig på opplysningane som vi har fått her så kjører rammen altså på 521 mhz(kanskje) og rammen klarar å kjøre på 400 mhz. Han seier at den er tvangs satt på 320 mhz, men det blir realiteten 640 mhz. Trur at han burde senke den til 200 mhz(x2=400Mhz) Då går det sikkert and å klokke høgare...

Håpar at dette var til hjelp!

 

MVH

Tharshan

 

Dette er nok desverre litt feil..

Innstillingene for minnehastigheten bestemmer ikke hastigheten, men divideren til rammen.. Setter du hastigheten til 400mhz vil ram-divider være 1:1.. 320mhz vil ram-divider være 5:4 og ved 200mhz vil divider være 3:2..

 

D vil si da at ved standardinstillingene på FSB som feks kan være 800mhz kjører pros på 200mhz *4 mens rammen kjøre på 400mhz..

 

Men ved 533hmz FSB vil divideren funke litt annerledes.

Da vil den være 2:3 og ram vil da kjøre på 400mhz..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...