Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NAT problem, hindrer opplasting


Anbefalte innlegg

Sitter med en D-Link DI624+ og et std. telenor modem (husker ikke model, men ser det med en gang noen nevner det), og når jeg prøver å bruke div programmer for nedlasting (les azureus) får jeg blokkert av firewall

/ NAT problem. har fulgt. www.portforward.com sin veiledning, uten at det lykkes!

 

GANSKE frustrerende! Noen som har hatt samme problem / har en løsning på dette. Hvis ikke ser jeg eneste løsning til å være å kjøpe meg ny ruter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mest sannsynlig fått ett modem av Telenor med innebygd router.

Sjekk på web sidene til Telenor, der står det godt forklart hvordan du kan "bridge" modemet ditt. (da blir det ett "rent" modem)

Husk da att du må legge brukernavn og passord inn på D-link'en.

Lenke til kommentar

Siden jeg lurer på akkurat det samme slenger jeg meg på denne tråden.

 

Har et Ericsson HM210di og en Cnet 8ports switch. Har prøvd portforward slik som trådstarter, men får fortsatt nat error i azur. Har åpnet udm/tcp på den porten jeg bruker i azur, programmet er heller ikke blokka av internet security.

 

Anyone care to help me?

Lenke til kommentar

Det letteste etter min mening er å disable dhcp på router bak adsl modemet/routern, koble fra modemet til LAN porten på dlinken. Da vil dlinken funkere som et accesspunkt med 4 porter switch. Da får du ip direkte fra modemet (eller router som det egentlig er) og du kan da åpne alle porter osv i modemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...