Gå til innhold

Prøver på landskapsbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fine farger, synes jeg. Liker veldig godt bevegelsene i havet. :thumbup:

Synes kanskje motivet ble litt rotete og ville hatt en annen vinkel på, øh, den hvite dingsen ( :blush: ). Jeg vet ikke om jeg kanskje ville endret oppfatning om bildet var større -- det ser dessuten litt overkomprimert ut, noe som kanskje "lurer" meg litt. :)

 

Fint sted. Hvor er det?

Lenke til kommentar

Bildet er tatt på Ytre Fure, mot vest.

Et sånt "der ingen skulle tru at nokon kunne bu"-sted.

 

Utrolig fint vær i helga, men et av norges mest spektakulære steder i en storm! Bølgene bryter fra ytterste punkt på bildet og laaangt opp i juvet på høøyre side av bildet. Det står et naust nedi der, og båtene i det ble knust til pinneved en gang.

(bilder kommer kanskje)

 

Jeg er forresten enig at det ser litt komprimert ut, jeg synes bildet ser mye bedre ut i fullskjerm-størrelse. Men du verden for en forskjell det er på å se bildene på en god og en dårlig skjerm. Dette bildet hadde kanskje gjort seg bedre i 16:9?

 

Tok med vinsjestativet (altså dingsen) for å prøve å få noe som brøt landskapet litt. -Det ble kanskje vel mye blikkfang..

Lenke til kommentar

Ser havet sånn ut? Jeg syns fargene ble brutale - det samme ble forøvrig oppskarpingen, som ble direkte ubehagelig i denne versjonen.

 

Den dingsen du har valgt å plassere i forgrunnen er kanskje ikke helt velvalgt? Den tar mye oppmerksomhet, og en av kablene leder blikket ned i juvet (husk at blikket liker å følge linjer), noe som gir bildet en litt klaustrofobisk følelse, og stjeler oppmerksomheten fra det egentlige motivet.

 

Edit: bilde #2 er litt vanskelig å vurdere, siden de intense fargene mest av alt får meg til å lure på om jeg har flashbacks ... :) Motivet er jo i seg selv ganske spennende, men er ikke helt sikker på om vinkelen funker - det blir veldig "bottom heavy". Dette mangler vel dessuten litt skarphet?

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jo jeg er enig etter å ha sett på dem noe ganger, ble litt grelle farger, og kompresjonen gjør skarpingen slitsom.. Synes de ser bedre ut i full størrelse, men jeg gikk for langt med metningen her.

 

Jeg liker vinsjestativet, synes det gjør bildet mer innholdsrikt enn om det bare var et bilde av fjell, sjø og lyng.

 

Bottomheavy var det jeg gikk etter på det bildet, prøvde å få frem dybde og et samlingspunkt i kløfta.. Kunne vel kanskje stilt meg mer til høyre, og latt linjene løpe sammen til venstre for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...