Jump to content
Sign in to follow this  
sun360

Problemer med FTp.

Recommended Posts

Hei.

Det har seg slik at jeg har lyst å sette opp en ftp server, men av en eller annen grunn har jeg ikke greid å komme noen vei med noen av mine forsøk.

Har prøvd 2 forskjellige prog. ( Ws_ftp , Serv-U), men til ingen nytte.

Jeg har slått av min branmur, forwarde porter, etc...med det hjelp ikke noe spess!

Bruker UPC ( altså Dynamisk IP!) som nett leverandør, samt så har jeg en router (har 3 pc'er).

Jeg er ikke så god når det gjelder nett , etc....så ikke gå for dypt in i det tekniske og bare gi meg en basic, fra scratch forkarling på hva jeg skal gjøre . :blush:

Mange tusen takk på forhånd

MVH

Sun360

Jeg vil anbefale deg å prøve Cerberus FTP-server, siden du har dynamisk ip så vil jeg også anbefale deg et dynamisk DNS, som gjør at du kan ha et fast domenenavn, som leverandør anbefaler jeg deg DynDNS.org :)

Husk å sette opp NAT-oppløsning/forward for både port 20 og port 21.

Du kan også prøve å konfigurere passiv modus i FTP-serveren.

Når jeg setter opp FTP funker det ikke uten passiv modus, selv om jeg har satt opp NAT-oppløsningene mine riktig.

Edited by skag1

Som bruker av upc kan du ikke sette opp en ftp for en annen upcbruker som er tilkoblet samme sentral(samme område). Men du kan sette opp ftp for andre isp-er. Irriterer meg over disse sikkerhetsinnstillingene upc har :headbang: