Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Off Mode"/"Power Saveing" problem


Anbefalte innlegg

Ok, jeg har søkt etter løsning her allerede. Siden jeg skriver her har jeg prøvd det aller meste, men har ikke fått noe resultat.

 

PCen stod på og lastet ned om natta, virket fint når jeg la meg, men dagen etterpå var den svart. Den startet, ingen beep-code ingen skjermbilde, ingen aktivitet på det fine lille "haardisken jobber" lyset.

 

 

Dette har jeg gjort;

 

-Tatt alt av hardware ut, støvtørket of sjekket om noe var brent.

-Latt den stå helt koblet ut, og reset av BIOS.

-Koblet ut en og en del av alt i PCen for å få beep-code eller lignende.

 

Ingenting virket. Har ikke fått noen form for beep-code. På HK some er et Epox 8rda+ er det et fint display med tegn. Disse sier at alt er ok (FF).

 

Jeg overclocka maskinen kvelden før, men varmen skal ikke være noe problem, lå på ca 45 grader ved full load. Har uansett reseta BIOS så den skal være tilbake til basic instillinger. Ingenting lukter/ser brent ut.

 

Så, noen som har flere forslag eller kanskje en løsning ?

 

Jeg prøver alt, og takker for all den hjelpen jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Du får nok forsøke med noen andre komponenter, som annen skjerm og annet skjermkort.

 

Hilsen,

efikkan.

6586358[/snapback]

 

Tingen er at jeg har prøvd å ta ut alt av innmat for å få beep-code, som i teorien skal komme ved bare å bruke MB og CPU. Skjermen vet jeg at virker, men resten har jeg ikke fått sjekka i en annen PC enda, må vente til bror min kommer hjem med sin.

 

Ingenting annet jeg kan foretå meg mens jeg venter på å sjekke komponentene ?

Lenke til kommentar
Tingen er at jeg har prøvd å ta ut alt av innmat for å få beep-code, som i teorien skal komme ved bare å bruke MB og CPU.

6588300[/snapback]

Hvis HK sier at "alt er OK" (på displayet) når du bare har CPU, HK og PSU tilkoblet, er det en feil med en av disse, for den skal rapportere at det ikke er noe RAM. Jeg ville tippe at det er hovedkortet eller strømforsyningen som er skadet, kanskje pga lynnedslag i nærheten? Jeg tror ikke det er cpuen, for det er veldig rart om den bare slutter å virke på den måten.

 

edit: oppklaring

Endret av fa2001
Lenke til kommentar
Tingen er at jeg har prøvd å ta ut alt av innmat for å få beep-code, som i teorien skal komme ved bare å bruke MB og CPU.

6588300[/snapback]

Jeg ville tippe at det er hovedkortet eller strømforsyningen som er skadet, kanskje pga lynnedslag i nærheten? Jeg tror ikke det er cpuen, for det er veldig rart om den bare slutter å virke på den måten.

 

edit: oppklaring

6588518[/snapback]

 

Lynnedslag har det ikke vært, og jeg tror heller ikke det er CPUen. Er det nødt til å være noe hardware some er ødelagt når jeg får opp "off mode" da ?

Lenke til kommentar
Lynnedslag har det ikke vært, og jeg tror heller ikke det er CPUen. Er det nødt til å være noe hardware some er ødelagt når jeg får opp "off mode" da ?

6588766[/snapback]

Når du trykker på power

- Spinner hard-diskene og viftene?

- Piper HK'et én gang, som under vanlig oppstart (edit: kan være at det ikke har innebygd speaker)

- Vises det noe bilde på skjermen hvis du har i et skjerm-kort

(du hadde ikke nevnt noe om "Off mode", men jeg antar at det er en

melding som skjermen produserer, ikke noe programvare på pcen)

- Jobber hard-disken som normalt etter bios / post

- Evt andre uvanlige ting som skjer?

 

Jeg antok feilaktig at det ikke var noen reaksjon fra pcen, men kanskje jeg eller noen andre kan hjelpe hvis vi får litt mer informasjon.

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

Trodde topic forklarte det.

 

Anyways, Når jeg starter PCen med alt hardware etc i, så har skjermen orange lys, mot grønt som vanlig. Det gir ingen beep-code, eller noen form for beep når jeg starter. Dette pleide den å gjøre. Harddisker og CD/DVD rom snurrer. Aktivitetlyset som viser om PCen jobber eller ikke, er dødt, men noen ganger er det konstant på (lyser grønt hele tide).

 

Når jeg da trykker på meny tastene på skjermen vises en melding;"Off Mode"

Ingenting annet skjer, ingen tegn til boot, ingen bilde, ingen lyder. Har prøvd å resete BIOS, det hjalp ikke.

 

Alt av programvare er installert, PCen virket toppers kvelden før, om morgenen var den i "Off Mode".

Endret av Antatra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...