AlecTBM 129 Report post Posted July 29, 2006 Jeg leter etter en gode som henter informasjon fra en txt fil og legger den inn i et textarea og når den er redigert på og klikker på submit knappen så lagres den nye teksten over den gamle. Noen som vet hvordan? Quote Share this post Link to post
Martin A. 3 Report post Posted July 29, 2006 Her er noe jeg bare henta fra "Filemanager" som jeg lagde for en mnd siden. $lines = file("/bane/til/fila/di/fil.txt"); echo "<form method='post' action='write.php'>"; echo "<textarea cols='100' rows='20' name='editbar'>"; foreach($lines as $line) { echo stripslashes(htmlspecialchars($line)); } echo "</textarea><br /> <input type='submit' name='submit' value='Save changes' /> <input type='reset' value='Undo all changes' />"; write.php <?php $editbar = $_POST['editbar']; $referer = $_SERVER['HTTP_REFERER']; $fh = fopen("/bane/til/fila/di/fil.txt", "w"); fwrite($fh, $editbar); fclose($fh); header("Location: $referer"); ?> Quote Share this post Link to post
AlecTBM 129 Report post Posted July 29, 2006 Tusen takk skal prøve den så snart jeg får tid Quote Share this post Link to post
AlecTBM 129 Report post Posted July 29, 2006 Funka kjempe fint den takker Quote Share this post Link to post
AlecTBM 129 Report post Posted July 29, 2006 (edited) hmm, fant en bug. Når jeg lagrer en php include så kommer det:¨ include \"adresse.php\"; i selve koden, men i den editoren så står det: include "adresse.php"; noen som vet hvordan man fikser dette? EDIT: det kommer også på linker å slikt. Edited July 29, 2006 by AlecTBM Quote Share this post Link to post
AlecTBM 129 Report post Posted July 29, 2006 hvis du leser i koden så er den i allerede. jeg har funnet ut at problemet ligger i foreach($lines as $line) { echo stripslashes(htmlspecialchars($line)); } noen som kan hjelpe? Quote Share this post Link to post
Canute 1 Report post Posted July 29, 2006 Bruk to stykker kanskje? echo stripslashes(stripslashes(htmlspecialchars($line))); Quote Share this post Link to post
Martin A. 3 Report post Posted July 29, 2006 Det glemte jeg kanskje å si ja. "php_flag magic_quotes_gpc off" i .htaccess. Og hvordan kan man fjerne slashene fra noe som slashene allerede er fjerna? Quote Share this post Link to post
AlecTBM 129 Report post Posted July 29, 2006 Ja nå funka det. Takker Quote Share this post Link to post